درباره عسل طبیعی بیشتر بدانیم

درباره عسل طبیعی بیشتر بدانیم

درباره عسل طبیعی بیشتر بدانیم

عسل طبیعی یکی از محصولات طبیعی با ارزش است که از زمان های قدیم به بشر معرفی شده است. این ماده نه تنها به عنوان یک محصول برای تغذیه بلکه در سلامتی نیز توصیف شده است.

 

عسل در طب سنتی:

در طب سنتی به عنوان یک درمان جایگزین برای شرایط بالینی از زخم ودرمان سرطان استفاده می شود . به طور سنتی ، در درمان بیماری های چشم ، آسم و برونشیت ، عفونت های گلو ، سل ، تشنگی، سکسکه، خستگی، سرگیجه، هپاتیت، یبوست، آلودگی کرم، اگزما، بهبود زخم ها کاربرد دارد و به عنوان یک ماده مغذی مکمل مورد استفاده قرار می گیرد. از خواص پزشکی عسل طبیعی میتوان به خاصیت های آنتی اکسیدان، ضد میکروبی، ضد التهابی، ضد سرطان بودن آن اشاره کرد.

بسیاری از شواهد نشان می دهد استفاده ی آن در کنترل و درمان زخم ها، دیابت، سرطان، آسم، و همچنین بیماری های قلبی عروقی، عصبی، و دستگاه گوارش میتواند نقش بسزایی دارد. عسل دارای نقش بالقوه درمانی در درمان بیماری با خواص فیتوشیمیایی، ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی است. فلاونوئیدها و پلی فنل ها، که به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند، دو مولکول اصلی فعال زیست فعال موجود در آن هستند.

 

 تحقیقات علمی نوین:

تحقیقات علمی مدرن ثابت میکند، مصرف عسل طبیعی در روز دارای اثرات محافظتی برای درمان بیماریهای مختلف مانند دیابت، تنفس، دستگاه گوارش، قلب و عروق و سیستم عصبی باشد، حتی در درمان سرطان مفید است زیرا بسیاری از آنتی اکسیدان ها در عسل وجود دارد. در نتیجه، عسل می تواند به عنوان یک عامل طبیعی برای اهداف مختلف دارویی مورد توجه قرار گیرد.

شواهد کافی وجود دارد که استفاده از عسل را در مدیریت بیماری ها توصیه می کنند . بر اساس این حقایق، استفاده از عسل در بخش های بالینی بسیار توصیه می شود.

 

 

حساب کابری