درباره عسل کنار بیشتر بدانیم

درباره عسل کنار بیشتر بدانیم

درباره عسل کنار بیشتر بدانیم

درخت کنار

درخت کُنار در پهلوی kunār و به زبان عربی  سِدر (نام علمی: Ziziphus spina-christi) درختی است بلند، خاردار با شاخه های سفید و برگ های تخم مرغی و نوک تیز.  میوه های کُنار کوچک، خوشبو و به اندازه سنجد است که بعد از رسیدن سرخ و زرد می شود و دارای طعم ترش و شیرین است.

گونه های متعدد درخت کُنار در مناطق مختلف دنیا خصوصاً نواحی گرمسیری و همچنین نواحی مدیترانه ای رشد می کنند. این درخت در ایران هم وجود دارد و در نواحی گرم رشد می کند. نوع پرورش یافته این درخت، دارای میوه درشت تر، لذیذتر، خوشبوتر و شیرین تر است که به اندازه میوه زردآلو می باشد.

همچنین برگ های ساییده این درخت را در بازار به نام سدر عرضه می کنند.

عسل کنار

عسل کنار ارگانیک بسیار خوشمزه و خوش طعم است و طرفداران زیادی دارد.

این عسل که از درختی گرمسیری به دست می آید دارای خواصی در نوع خود بی نظیر است. بهترین عسل طبیعی برای تقویت قوای جنسی و جسمی همین عسل طبیعی کنار می باشد که دارای طبعی سرد است.

این عسل حاوی ترکیبات انواع ویتامین های گروه بی شامل B1,B2,B3,B5,B6,B12،  ویتامین C ، غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی همچنین مواد معدنی ضروری مثل آهن، روی، سلنیوم، کلسیم، فسفر ، منیزیم و …. می باشد.

خواص عسل کنار

عسل ارگانیک کُنار ترکیبی ضد سرطانی دارد، زیرا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به حذف سلول های سرطانی کمک می کند.

– تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است، زیرا حاوی ویتامین C  است که به حفظ یکپارچگی بدن، به ویژه استخوانها، پوست، لثه ها و دندان ها کمک می کند.

– به تولید کلاژن مورد نیاز جهت تشکیل سلول های پوستی کمک می کند.

– قدرت چشم را حفظ می کند، زیرا حاوی مواد مغذی به نام کاروتنوئید می باشد که یکی از مهم ترین مواد برای جلوگیری از آسیب چشم است.

–  با کاهش سطح کلسترول خون و ایجاد تعادل چربی، بدن را در برابر بسیاری از بیماری های قلبی مانند حمله قلبی و آترواسکلروز محافظت می کند.

– سطح قند خون را تنظیم می کند.

– انرژی گردش خون در بدن را افزایش می دهد، زیرا حاوی ویتامین C است که به جذب آهن در بدن کمک می کند.

– باعث درمان اختلالات معده می شود زیرا شامل آنزیم های ضد التهابی است.

– درمان کننده آرتریت ( التهاب مفصل) است.

– بروز علائم پیری مانند چروکها را به تاخیر می اندازد.

– عسل کنار تاثیر بسیار زیادی بر بهبود زخم‌های دستگاه گوارش به‌ویژه روده و معده دارد و می‌تواند مقاومت و توانایی دستگاه گوارش را افزایش داده و عملکرد این اندام‌ها در بدن را بهبود بخشد.

– مصرف این عسل در زمان ابتلا به آنفلوآنزا یا سرماخوردگی می‌تواند مقدار زیادی از ویتامین c مورد نیاز بدن را تامین کند و از طرفی، اشتهای فرد بیمار را تحریک می‌کند تا او بتواند بر بی‌اشتهایی خود غلبه کند.

و ….

جهت مشاهده عسل های ویژه کنار رایحه خوانسار، اینجا کلیک کنید.

حساب کابری