درباره ژل رویال بیشتر بدانیم

درباره ژل رویال بیشتر بدانیم

درباره ژل رویال بیشتر بدانیم

ژل رویال با ارزش ترین محصول زنبور عسل است. مردم در سراسر جهان از مزایای سلامتی باورنکردنی آن مطلع هستند و مصارف درمانی زیادی دارد.

ژل رویال در بازار می تواند به صورت تازه (خام)، نرم (به عنوان پودر لیوفیلیزه) یا در عسل مخلوط شده (تازه یا لیوفیلیزه) یافت شود.


ژل رویال چیست؟

ژل رویال که در فارسی به آن شاه انگبین و یا عسل سلطنتی هم می گویند، یک ترشح شیری رنگ است که توسط زنبورهای عسل کارگر تولید می شود.

این ماده به طور معمول حاوی حدود 60٪ تا 70٪ آب ، 12٪ تا 15٪ پروتئین ، 10٪ تا 16٪ قند ، 3٪ تا 6٪ چربی و 2٪ تا 3٪ ویتامین ها، نمک ها و اسیدهای آمینه است. ترکیب آن بسته به جغرافیا و آب و هوا متفاوت است.

این محصول نام خود را از این حقیقت می گیرد که زنبورها از آن برای رشد و پرورش زنبورهای ملکه استفاده می کنند. برخی افراد از ژل رویال به عنوان دارو استفاده می کنند. ژل رویال را با گرده زنبور یا زهر زنبور اشتباه نگیرید.


ژل رویال برای بیماری های زیر استفاده می شود:

 آسم، تب یونجه، بیماری کبد، لوزالمعده، دیابت نوع 2، زخم پای دیابتی، مشکلات خواب (بی خوابی یا کم خوابی)، خستگی مفرط، سندرم قبل از قاعدگی (PMS) ، ناباروری، مشکلات یائسگی، زخم معده، بیماری های کلیه، شکستگی استخوان، اختلالات پوستی و کلسترول بالا.

همچنین از این ماده به عنوان یک مکمل قوی سلامتی، برای مقابله با اثرات پیری و تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می شود.

بعضی از افراد از ژل رویال به عنوان تونیک برای تحریک پوست سر و تقویت رشد مو استفاده می کنند.


عملکرد ژل رویال چگونه است؟

اطلاعات علمی بسیار کمی در مورد تأثیر ژل رویال بر روی افراد موجود است. به نظر می رسد ژل رویال در حیوانات فعالیتی در مقابله با تومورها ایجاد می کند و در مقابل “سخت شدن شریان ها” مقاومت می کند.


نگهداری ژل رویال:

برای نگهداری طولانی مدت باید در سردخانه فریزر زیر صفر درجه سانتی گراد نگهداری گردد. محققین در شرایط آزمایشگاهی تا مدت ۱۸ ماه ژل رویال را بدون آنکه تغییری در کیفیت ان حاصل شود نگهداری نموده و سپس آنرا در پرورش ملکه به کار بردند و مشاهده کردند که ملکه های حاصل وضع نرمال داشتند. برای مصرف روزانه بهتر است ژل رویال در خارج از فریزر و در دمای یخچال نگهداری شود.


منبع: webmd

حساب کابری