درس هایی از مزرعه عسل طبیعی

درس هایی از مزرعه عسل طبیعی

در برخی از مزرعه های عسل، سه یا بیشتر از سه نسل لذت کار با زنبورهای عسل را داشته اند. البته در این مسیر، فراز و نشیب هایی نیز وجود داشته است، اما زنبورهای عسل همیشه یادآوری کرده اند که باید سخت کار کنیم. چیزهای زیادی وجود دارد که می توانید از زنبورهای عسل یاد بگیرید (علاوه بر این که عسل طبیعی شگفت انگیزی را تولید می کنند). بنابراین ما برخی از درس های زندگی مورد علاقه خود را که در طول سال ها در مزرعه عسل آموخته ایم، جمع آوری کرده ایم. امیدواریم که بتوانید برخی از این درس ها را در فراز و نشیب های زندگی روزمره خود استفاده کنید.

درس شماره 1: شما می توانید با کار تیمی، بیشتر به موفقیت برسید

ممکن است یک کندوی عسل مانند یک گروه شلخته و غیر قابل تصحیح به نظر برسد، اما در واقع، این تیم یک تیم کارگری است که با دقت تنظیم شده است. هر زنبوری یک مکان و هدف دارد و همه با هم برای موفقیت کندو کار می کنند. با یک هدف مشترک و کار تیمی عالی، کلنی می تواند بیش از 300 پوند عسل را در هر فصل تولید کند! مستعمرات موفق به دلیل رفاقت در بین زنبورهای عسل شکوفا می شوند. اگر آن ها با هم کار نمی کردند و فقط از خود مراقبت می کردند، بدون شک درصد زیادی از زنبورها نابود می شدند.

درس شماره 2: سخاوتمند باشید

زنبورها موجوداتی فداکار هستند. هنگامی که یک زنبور عسل یک تکه شهد از گل زیبا پیدا می کند، با حرص همه آن را برای خودش احتکار نمی کند. درعوض، دوباره به کندو برمی گردد و به همه کارگران دیگر می فهماند، “من اخیرا چند گل شگفت انگیز پیدا کردم!” زنبور عسل خوشحال است که منابع تازه کشف شده را در میان هم نوعان خود به اشتراک می گذارد. به این ترتیب، کل کندو سود می برد و به همین ترتیب، زنبورها ی دیگر هم به محیط باز می گردند. انواع گیاهان از جمله درختان، گل ها و سبزیجات از مراجعه زنبورهای عسل سود می برند. زنبورهای عسل، گرده ها را جمع کرده و پخش می کنند و به تولید مثل گیاهان کمک می کنند. آن ها مسئول بسیاری از غذاهایی هستند که ما و سایر حیوانات روی کره زمین می خوریم. البته زنبورهای عسل همچنین عسل خام عالی را به ما هدیه می دهند. از آن جا که آن ها بیش از آنچه که می توانستند به تنهایی تولید کنند را تولید می کنند، ما خوشحال می شویم که عسل اضافی را با بسته بندی مناسب از طریق رایحه با شما به اشتراک بگذاریم.

درس شماره 3: ارتباط بسیار مهم است

زنبورها از طریق حرکت، پرواز و حرکاته موزون با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. یک زنبور عسل با استفاده از رقص واگن معروف خود می تواند به همه بفهماند که آن تکه جدید گل شکوفه دار با دقت زیادقیق، بدون GPS در کجا و در چه فاصله ای از آن جا قرار دارد! زنبورها همچنین می دانند که چه زمانی یک متجاوز خطرناک در نزدیکی آن ها وجود دارد. هنگامی که یک زنبور عسل از نیش خود استفاده می کند، بال های خود را آزاد می کند تا دیگران را از وضعیت آگاه کند. سپس زنبورها خود را برای کمک به یکدیگر آماده می کنند. وقتی ارتباط وجود داشته باشد، همه سود می برند!

درس هایی از مزرعه عسل طبیعی

درس شماره 4: از جامعه خود مراقبت کنید

زنبورها تمیز هستند. هر زمستان، زنبورهای عسل در کندوی خود می مانند و منتظر هوای گرم هستند. زنبورهای عسل، خواب زمستانی ندارند. در عوض، آن ها فقط در کنار هم هستند، گرم می مانند و عسل خام ذخیره شده را می خورند. زنبورها به دستشویی داخل کندو نمی پردازند. با این کار، کل کلنی در معرض خطر بیماری قرار می گیرد؛ بنابراین زنبورها صبر می کنند تا هوا بیش از 6-5 درجه سانتی گراد گرم شود تا بتوانند برای استراحت و حمام به بیرون بروند. به این وقفه، پرواز پاکسازی گفته می شود. هنگامی که زنبورهای عسل بال های خود را می کشند، هرگونه آوار، موم شکسته و اعضای خانواده افتاده را که نمی توانند در ماه های سرد زنده بمانند را هم از بین می برند. آن ها فقط کار خود را برای تمیز نگه داشتن خانه خود انجام می دهند. آن ها به جامعه ای که در آن زندگی می کنند اهمیت می دهند. زنبورها در تابستان، درختان، گل ها، میوه ها و سبزیجات اطراف را گرده افشانی می کنند. آن ها بخشی اساسی از اکوسیستم هستند و جامعه برای آن ها، به عنوان یک اصل مهم هستند. ما هم آن را به عنوان یکی از مهم ترین درس هایی که زنبورها به ما می آموزند می شناسیم.

درس شماره 5: به تأثیرات محیطی خود توجه کنید

زنبورها با سلامتی سیاره ما و بقای همه ما ارتباط نزدیک دارند. “اگر زنبور عسل از سطح زمین ناپدید شود، فقط چهار سال برای زندگی انسان باقی می ماند.” (آلبرت انیشتین) همه حیوانات، چه بزرگ و چه کوچک، از گرده افشانی که زنبورهای عسل فراهم می کنند بهره مند می شوند. این به ما یادآوری می کند که تأثیرات زیست محیطی خود را در مزرعه عسل و خارج از آن در نظر بگیریم. ما از شیرینی های کاراملی عسلی و بطری های شیشه ای قابل استفاده مجدد برای عسل خام خود از بسته بندی قابل کمپوت استفاده می کنیم تا تأثیرات محیطی خود را کاهش دهیم. وقتی از سیاره خود مراقبت می کنیم، همه افراد دیگر هم از آن بهره مند می شوند. این ها تنها چند درس است که ما در مزرعه عسل آموخته ایم. به یاد داشته باشید که سبز بخورید و طبیعی زندگی کنید.

درس هایی از مزرعه عسل طبیعی

درس طلایی: رقص را یاد بگیرید!

قبلاً اشاره کردیم که زنبورهای عسل از یک رقص یکدست برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. جهت گیری زنبور عسل در هنگام رقص نسبت به خورشید جهت می دهد. مدتی رقص از راه دور، ارتباط برقرار می کند. به این ترتیب، زنبورهای عسل می توانند با دقت باورنکردنی یکدیگر را در جایی که گل ها قرار دارند، تا 7 کیلومتری کندو تشخیص دهند. ما همچنین فکر می کنیم که زنبورهای عسل از رقص لذت می برند و شما نیز باید لذت ببرید!

منبع: threeforagers.ca

حساب کابری