درمان ساده با عسل برای نیش پشه

درمان ساده با عسل برای نیش پشه

یکی از آزاردهنده‌ترین چیز‌هایی که در تابستان وجود دارد، وجود برخی از حشرات به خصوص پشه‌ها در اطراف محیط زندگی ماست. نیش پشه تقریباً اجتناب ناپذیر است. در برخی از افراد نیش پشه می‌تواند به صورت یک برجستگی کوچک همراه با خارش فراوان دیده شود، و در برخی دیگر واکنش‌های آلرژیک خفیف تا شدید اتفاق می‌افتد.

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چگونه نیش پشه را در خانه درمان کنیم؟ دارو‌های بدون نسخه در برابر آلرژی‌های ناشی از نیش حشرات بسیار مؤثر هستند. دارو‌های موضعی نیز به همان اندازه مؤثر عمل می‌کنند. اما اگر این دارو‌ها را در خانه نداشته باشید چه؟ ما به شما درمان‌های خانگی برای رفع این مشکل را توصیه می‌کنیم.

درمان نیش پشه با عسل

عسل یکی از پرمصرف‌ترین مواد پخت و پز است. شیرین‌کننده طبیعی است که به سلامتی ما آسیب نمی‌رساند. حتی با مصرف منظم سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می‌کند. خواص ضد میکروبی عسل آن را به یکی از مؤثرترین درمان‌ها برای نیش حشرات تبدیل کرده است. این ماده که اغلب به عنوان بهترین درمان خانگی برای نیش پشه ذکر می‌شود، دارای خواص ضد عفونی‌کننده و ضد باکتری طبیعی است. استفاده از مقدار کمی عسل روی نیش پشه می‌تواند به کاهش التهاب و التیام بدون عفونت کمک کند، به خصوص اگر روی محل نیش در اثر خاراندن زخم شده باشد.

به اندازه یک نخود عسل طبیعی را روی محل گزش بمالید. سپس با یک دستمال نرم روی آن را بپوشانید و اجازه دهید تا روی آن بچسبد (برای اینکه عسل لباس‌ها را کثیف نکند. )

درمان های دیگر

البته راه‌های دیگری نیز برای درمان نیشه پشه وجود دارد که اثر بخشی عسل نسبت به همه آن‌ها بیشتر است.

کمپرس سرد – قرار دادن یخ یا کمپرس سرد روی نیش پشه می‌تواند به تسکین میل به خاراندن در محل نیش به شما کمک کند. سرما به کاهش التهاب نیش کمک می‌کند و پوست را بی‌حس می‌کند.

آنتی هیستأمین‌ها و لوسیون کالامین – آنتی هیستأمین‌های موضعی مانند لوسیون کالامین به کاهش التهاب و خارش درست در محل تحریک کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید آنتی هیستأمین‌های بدون نسخه مانند بنادریل یا کلاریتین مصرف کنید. این آنتی هیستأمین‌های خوراکی به همان روشی که موضعی است کمک می‌کنند.

آلوئه ورا – این گیاه برای التیام زخم‌های جزئی عفونت‌ها شناخته شده است. آلوئه ورا با خواص ضد التهابی خود به خوبی برای کاهش تورم اطراف گزش و تسکین سوزش عمل می‌کند.

منبع: www.cushelle.com

حساب کابری