درمان عسل برای بیماری ها

برای بریدگی و سوختگی:
برای هزاران سال، عسل به عنوان یکی از طبیعی ترین داروهای خانگی برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله عفونت مخمر، دردهای عضلانی ورزشکاران و درد آرتریت شناخته شده است. خواص ضد عفونی آن مانع از رشد باکتری های خاص می شود و باعث می شود که زخم های خارجی پاک و عاری از عفونت باشند. عسل به عنوان یک درمان طبیعی در درمان زخم، سوختگی و بریده ها به کار می رود زیرا قادر به جذب رطوبت از هوا و بهبود زخم است. خواص ضد باکتری آن از عفونت و عملکرد آن به عنوان یک عامل ضد التهابی جلوگیری می کند، تورم و درد و حتی گسترش زخم را کاهش می دهد.

برای گلودردهای مزمن:
یکی از مزایای سلامتی شناخته شده عسل این است که می تواند به درمان گلودرد کمک کند. با توجه به خواص ضد میکروبی آن، عسل نه تنها گلو را آرام می کند، بلکه می تواند باکتری هایی را نیز ایجاد کند که ضد عفونت هستند. خوانندگان حرفه ای معمولا از عسل برای تسکین گلو خود قبل از اجرای برنامه استفاده می کنند. چینی ها بر این باورند که گرمای بیش از حد در بدن باعث گلودرد می شود و مصرف نوشیدنی عسل می تواند مفید باشد. برای مصرف: مخلوطی از دو قاشق غذاخوری عسل ارگانیک، چهار قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق نمک مخلوط کنید. شخصا هر گاه گلودرد یا سرفه داشته باشم، دوست دارم که آب گرم مخلوط با عسل که به خاطر خواص ضد باکتریایی آن شناخته شده است مصرف کنم.

برای کم خوابی:
از پروتئین معروف شیر و عسل استفاده کنید. یک لیوان شیر گرم با یک قاشق غذاخوری عسل برای آرام کردن روح و ایجاد خواب راحت کافی است. یا، 1 یا 2 قاشق چای خوری عسل طبیعی را به یک فنجان چای بابونه و شیرینی اضافه کنید.

حساب کابری