درمان یبوست با عسل

درمان یبوست با عسل

همانطور که می‌دانید یبوست یک وضعیت نابسامان در دستگاه گوارش است که باعث دفع مواد زاید کمتری از بدن می‌شود. دلایلی که منجر به یبوست می‌شود می‌تواند ساده باشد، مانند یک رژیم غذایی نامناسب یا یک سبک زندگی نادرست. نیاز به مراجعه به پزشک زمانی ایجاد می‌شود که احساس درد غیر قابل تحمل باشد یا لکه خونی همراه با مدفوع دفع گردد. درمان‌های خانگی متفاوتی برای رفع این مشکل وجود دارد که برخی از آن‌ها می‌توانند خیلی مؤثر باشند. یکی از این درمان‌ها برای رفع یبوست استفاده از عسل است.

عسل و لیمو

عسل طبیعی به دلیل خواص ملین ملایمش شناخته شده است، مصرف یک قاشق غذاخوری عسل سه بار در روز می‌تواند یبوست را درمان کند. می‌توانید این ماده را به تنهایی مصرف کنید اما برای نتیجه بهتر آن را در یک فنجان چای گرم یا در آب گرم با کمی لیمو مخلوط کنید. علاوه بر این، آنزیم‌های موجود در عسل به هضم غذا کمک می‌کند و به درمان یبوست کمک می‌کند. پتاسیم موجود در عسل به تعادل تجمع اسید در بدن شما کمک می‌کند. بهترین کار این است که دو قاشق چایخوری عسل طبیعی و آبلیمو را در یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. آن را قبل از انجام هر فعالیتی در صبح با معده خالی بنوشید.

درمان یبوست با عسل

فواید عسل برای رفع یبوست

آنزیم‌های موجود در عسل طبیعی یبوست را درمان کرده و هضم را تثبیت می‌کند. هم لیمو و هم عسل سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی هستند که به بدن در فرآیند‌های درمانی کمک می‌کنند برخی از محققان معتقدند که عسل به عنوان یک ملین طبیعی عمل می‌کند. همچنین می‌توانید نمک را با عسل جایگزین کنید زیرا منیزیم دارد و انقباض ماهیچه‌های روده را افزایش می‌دهد و به دفع سموم از بدن کمک می‌کند.

منبع: www.starhealth.in

حساب کابری