در صبحانه عسل بخورید تا لاغر شوید

عسل طبیعی یکی از ترکیبات بسیار پرطرفدار برای وعده صبحانه است که به‌ شما توصیه می‌کنیم که اگر خواستید صبحانه را در رستوران میل کنید، هرگز سفارش آن را فراموش نکنید. مصرف عسل در وعده صبحانه علاوه بر اینکه باعث آرامش گلو و سیستم گوارشی می‌شود، یک فایده سلامتی بزرگ دیگر هم دارد و آن اینکه می‌تواند به حفظ تناسب اندام‌مان کمک کند.

تحقیقات محققان آمریکایی نشان می‌دهد که جایگزین کردن عسل طبیعی با شکر در وعده صبحانه، علاوه بر تنظیم سطح قند خون و افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن، باعث پیشگیری از افزایش وزن و حتی در طولانی‌مدت، کمک به کاهش وزن می‌‌شود. از طرف دیگر، تحقیقات ثابت کرده‌اند که جایگزین کردن عسل با شکر در وعده صبحانه، می‌تواند سطح تری‌گلیسرید خون را هم در حد معناداری کاهش بدهد.

محققان معتقدند که مصرف عسل در وعده صبحانه، باعث سرکوب عملکرد هورمون اشتها می‌‌شود و جلوی پرخوری افراد در میانه‌های روز را می‌گیرد. به عبارت ساده‌تر، زمانی که شما در وعده صبحانه عسل می‌خورید، به صورت ناخودآگاه تمایل کمتری به مصرف خوراکی‌های چرب و شیرین به عنوان میان‌وعده یا صرف ناهار چرب و پرکالری پیدا می‌کنید. به این ترتیب، بازهم شانس افزایش وزن را در خودتان از بین می‌برید.

نکته دیگر اینجاست که مصرف عسل می‌تواند باعث افزایش انرژی صبحگاهی و رفع کسالت ناشی از خواب شبانه شود. از این رو، اگر بتوانید عسل طبیعی را در وعده صبحانه خود بگنجانید، دیگر در میان‌وعده صبح به سراغ خوراکی‌های شیرین برای تامین انرژی مورد نیاز بدن‌تان نخواهید رفت.

 

حساب کابری