دستور تهیه پودینگ دانه چیا

دستور تهیه پودینگ دانه چیا

پودینگ دانه چیا به عنوان یک میان وعده سالم و مفید شناخته می شود که طرز تهیه آن بسیار ساده و راحت است. از وجود دانه چیا در پودینگ تعجب نکنید؛ چرا که در پایان یک دسر خوشمزه خواهید داشت. چیا یک دانه باستانی پر از فیبر است که در 10 سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اولین پیدایش دانه چیا به 3500 سال قبل از میلاد  باز برمی گردد. دانه های چیا ماندگاری بالایی دارند و در گذشته مقدس به حساب می آمد و در مراسم های مذهبی از آن استفاده می کردند. در زبان مایا، چیا به معنای قدرت است. از دانه چیا در پزشکی نیز استفاده می شود. روغن دانه چیا را می توانید از فشردن آرد آن بدست آورید.

فواید دانه چیا

دانه چیا به عنوان یک غلیظ کننده قوی در پودینگ و شیک به شمار می آید. پودینگ دانه چیا برای یک صبحانه سریع یا میان ‌وعده مناسب است. دانه های چیا دارای امگا 3 هستند که به دلیل خواص تسکین دهنده درد، ضد التهابی و سلامت قلب معروف است. دانه های چیا نه تنها در سم زدایی عالی هستند، بلکه سرشار از فیبر هستند و احساس سیری ایجاد می کنند. از دانه چیا می توانید برای درست کردن شیک نیز استفاده کنید و اگر علاقه ای به بافت ژلاتینی ندارید؛ شیک خود را قبل از تشکیل شدن بافت ژلاتینی سریع بنوشید. از دانه چیا برای افزایش ارزش غذایی سوپ و همچنین برای غلیظ تر کردن آن نیز استفاده می کنند. می توانید پودینگ دانه چیا را با آجیل یا میوه مورد علاقه خود یا ترکیبی از این دو میل کنید و روی آن را با کمی عسل طبیعی تزیین کنید.

مواد لازم پودینگ دانه چیا

شیر کتان: 2/1.1 پیمانه

دانه چیا سفید: 2/1 پیمانه

عسل طبیعی: 2/1.1 قاشق چایخوری

دارچین: 2/1.1 قاشق چایخوری

انجیر سیاه، خرما یا میوه های خشک شده: 5 عدد

روغن پرتقال: 8/1 قاشق چایخوری یا 1 قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده شده

طرز تهیه پودینگ دانه چیا

تمام موارد با یکدیگر مخلوط کنید؛ می توانید برای این کار از همزن و یا از دستان خود استفاده کنید. مواد را داخل ظروف دسر بریزید و به مدت 4 ساعت آن ها داخل یخچال قرار دهید. با پوست پرتقال، آجیل یا میوه مورد علاقه خود آن را تزیین کنید و با کمی عسل طبیعی طعم آن را بهبود ببخشید.

از دسر بی نظیر خود لذت ببرید.

نوش جان

پودینگ دانه چیا
حساب کابری