دستور پخت شیرینی زنجبیلی

دستور پخت شیرینی زنجبیلی

درباره دستور پخت شیرینی های مختلف خلاق باشید و سعی کنید هر بار مورد جدیدی به دستور پخت اضافه و یا از آن کم کنید، به این شکل می توانید به راحتی طعمی را مطابق با ذائقه خود امتحان کنید. هر بار که مورد جدیدی را به طرز تهیه شیرینی زنجبیلی اضافه کنید، مهارت شما در پخت آن بیشتر می شود و به راحتی می توانید طعم های شگفت انگیزی را به آن اضافه کنید و حتی آن را در دماها و ضخامت های مختلف طبخ کنید تا نتیجه متفاوت تری بگیرید. می توانید حتی از آردها و شکرهای مختلف برای تهیه شیرینی استفاده کنید و قبل از پخت قسمت بالایی آن را سوراخ کنید تا شبیه به زیور آلات آن را تزیین کنید. از آجیل خرد شده، خامه ترش و انواع میوه ها و سس های شیرین نیز می توانید برای سرو شیرینی زنجبیلی استفاده کنید.

مواد لازم برای شیرینی زنجبیلی

2 4/3 پیمانه آرد

1 2/1 قاشق چایخوری بکینگ پودر

4/1 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری جوش شیرین

1 قاشق غذا خوری زنجبیل آسیاب شده

2 قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده

4/1 قاشق چایخوری میخک آسیاب شده

4/1 قاشق چایخوری جوز هندی آسیاب شده

8/1 قاشق چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده

16 قاشق غذاخوری کره بدون نمک(2قالب)

4/3 پیمانه شکر قهوه ای تیره

1 عدد تخم مرغ

2 قاشق چایخوری وانیل

4/1 پیمانه عسل طبیعی

4/1 پیمانه ملاس ( شیره نیشکر یا چغندر)

دستور پخت شیرینی زنجبیلی

دستور پخت شیرینی زنجبیلی

 ابتدا در یک ظرف متوسط آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، زنجبیل، دارچین، میخک، جوز هندی و فلفل را با یکدیگر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با یکدیگر مخلوط شوند. سپس کره نرم شده، شکر قهوه ای و تخم مرغ را در یک ظرف بزرگ بریزید و نه خیلی تند و نه خیلی کند شروع کنید به هم زدن تا مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند. بعد از آن ملاس، عسل طبیعی و وانیل را به مخلوط اضافه کنید. بقیه مواد را که شامل مواد خشک می شود را کم کم به مخلوط اضافه کنید و آنها را به خوبی ترکیب کنید. خمیر را به چهار قسمت تقسیم کنید و هر ربع را داخل پلاستیک بپیچید و به مدت چند ساعت در یخچال بگذارید. خمیر می تواند تا چندین روز در یخچال سالم باقی بماند. هنگام پخت شیرینی ها از چند ساعت قبل خمیر شیرینی را در دمای اتاق قرار دهید تا هم دمای اتاق شود. قسمتی از خمیر را جدا کنید و بر روی یک سطح آرد پاشی شده قرار دهید و سپس بر روی خمیر و وردنه نیز آرد بپیاشد  و خمیر شیرینی را با وردنه به  ضخامت 4/1 اینچ صاف کنید و سپس با کاتر و یا قالب دلخواه خود به خمیر شیرینی فرم  بدهید و متناسب با سلیقه خود آن را ببرید و به فاصله 2 اینچ آن ها را داخل سینی فر بچینید.

دستور پخت شیرینی زنجبیلی

دمای فر را بر روی 375 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و ورقه های شیرینی را برای پخت با کاغذ پوستی و یا سیلپات (ورقه نسوز آشپزی و شیرینی پزی) بپوشانید. حدود 6 الی 9 دقیقه طول می کشد تا هر شیرینی زنجبیلی بپزد که البته مدت زمان پخت بیشتر به فر شما بستگی دارد و می توانید آن را تست کنید تا زمان دقیق پخت را بیابید. شیرینی ها را که از فر خارج کردید، بگذارید خنک شوند و با اتاق هم دما شوند؛ سپس با موادی چون مروارید شکری می توانید آن ها را تزیین کنید یا هر نوع موادی که به نظر شما جالب می رسد.

دستور پخت شیرینی زنجبیلی

نوش جان…

حساب کابری