دمنوش تمشک و عسل برای سرماخوردگی

دمنوش تمشک و عسل برای سرماخوردگی

دمنوش تمشک یکی از آن درمان‌های مفید برای سرماخوردگی است که بسیار خوشمزه نیز می‌باشد. با تهیه آن می‌توانید تمام ویتأمین‌های فوق‌العاده را از تمشک و لیمو و تمام خواص درمانی عسل دریافت کنید.

مواد لازم برای دمنوش تمشک برای سرماخوردگی

تمشک تازه یا فریز شده: ½ فنجان

آب داغ: ۱ فنجان

لیموی تازه: ۲/۱

عسل طبیعی: ۲ قاشق

زنجبیل (اختیاری)

طرز تهیه دمنوش تمشک:

در یک لیوان تمشک‌ها را بریزید روی آن‌ها آب داغ اضافه کنید. آب نصف لیمو را در چای تمشک بریزید. عسل را به آن بیافزایید و خوب مخلوط کنید. اگر بعد از چشیدن این چای خیلی ترش بود می‌توانید یک قاشق دیگر عسل اضافه کنید.

نکته‌ای در مورد عسل: توجه داشته باشید که عسل در صورت حرارت دادن، خواص درمانی خود را از دست می‌دهد. بنابراین قبل از افزودن عسل باید مطمئن شوید که آب خیلی داغ نیست.

انواع چای تمشک برای سرماخوردگی

زنجبیل: یک تکه زنجبیل بردارید و آن را ریز خرد کنید. به همراه تمشک به چای اضافه کنید و بگذارید کمی بماند. زنجبیل خواص درمانی زیادی نیز دارد، بنابراین افزودن آن به این چای عالی است.

چای سیاه: برای تهیه این چای تمشک به جای آب نیز می‌توانید از چای سیاه استفاده کنید که طعمی متفاوت از آب را به شما می‌دهد.

سرو چای تمشک

بگذارید چای تمشک کمی بماند تا همه طعم‌ها با هم ترکیب شوند. تمشک باید بعد از نوشیدن چای خورده شود زیرا بسیاری از خواص مفید تمشک در خود دانه‌ها یافت می‌شود.

منبع: emkayskitchen.com

حساب کابری