دنیای شگفت انگیز انواع عسل

دنیای شگفت انگیز انواع عسل

دنیای شگفت انگیز انواع عسل

آیا می دانستید که عسل ها از نظر طعم می توانند خیلی متفاوت از یکدیگر باشند؟

علاقه مردم به کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع عسل، چگونگی تولید آنها و اینکه چرا آنها بسیار متفاوت هستند، پس از این که به آنها فرصتی برای تجربه تنوع عسل ها داده شده، بسیار جالب است. ما همواره سعی کرده ایم تا مردم را درباره انواع عسل و نحوه تولید و مصرف آنها، آگاه کنیم.

تنوع گلها عامل ایجاد تنوع عسل هستند

همانطور که می دانید، زنبورها از گیاهان مختلف شهد و گرده جمع آوری می کنند. گلهای مختلف حاوی شهدهای متنوعی هستند که پس از فرآوری توسط زنبورها از طریق کار گسترده تیمی، عسل های مختلفی را به بار می آورند. اگر شهد جمع آوری شده عمدتاً از یک نوع گیاه منفرد باشد، عسل تولید شده از آن به عنوان عسل تک گل شناخته می شود. وقتی زنبورها شهد بسیاری از گیاهان مختلف را جمع آوری می کنند و هیچ منبع شهد “غالبی” وجود ندارد، معمولاً عسل را عسل گل های وحشی می نامند.

چطور ممکن است بدانیدکه زنبورها چه چیزی را تغذیه می کنند؟

زنبورداری فعالیتی است که باعث می شود تا شما مستقیما با طبیعت ارتباط برقرار کنید. زنبورداران برای اینکه بتوانند عسل های متنوعی را برداشت کنند، باید بدانند چه شکوفه هایی وجود دارند و کجا قرار دارند.

زنبورهای عسل نوع بسیار خاصی از گرده افشان ها هستند. آنها بسیار وفادارند. هنگامی که منبع خوبی از شهد را پیدا می کنند، از آن استفاده می کنند تا آن را تمام کرده و پس از اتمام آن منبع، آنها به منبع بعدی منتقل می شوند.

محتوای گرده در انواع مختلف عسل

یک تصور غلط وجود دارد که عسل فقط باید حاوی گرده یک گونه گیاه باشد. این امر عملاً غیرممکن است، زیرا ما نمی توانیم کنترل کنیم که زنبورها به کجا می روند. گرده های گیاهان دیگر به غیر از گیاهان که نام خود را به عسل می دهند، در عسل همیشه یافت می شوند.

یک نکته جالب که باید در نظر داشته باشید این است که گونه های مختلف گیاهان مقادیر مختلف شهد و گرده تولید می کنند. این بدان معنی است که حتی اگر میزان گرده عسل را تجزیه و تحلیل کنید و فهمیدید که 80 درصد کل گرده از گیاه A حاصل می شود، شهد جمع آوری شده برای تولید عسل ممکن است در اکثر موارد از گیاه B یا C باشد.

این امر باعث می شود تا مشخص کردن این که این عسل دقیقا چه نوعی است، دشوار شود. بنابراین، ما همیشه می گوییم که ذائقه بهترین ابزار شناسایی نوع و کیفیت عسل است!

منبع: beeseasonal

حساب کابری