دو خاصیت معجزه آسای دیگر از عسل طبیعی

رفع التهاب سینوس

اگر تا به حال یک دوره بیماری سینوس شدید داشته‌اید و تنها کاری که از دست‌تان برمی‌آمده است آن بود که خودتان را بخوابانید و استراحت کنید، از شنیدن این خبر خوب خوشحال می‌شدید که عَسَل ارگانیک می‌توانید به رفع چنین مشکلاتی کمک کند.

بله، فقط برای چند ماه، هر روز یا عصرها پیش از خواب نصف یک قاشق چایخوری عسل طبیعی بخورید تا به تدریج متوجه کاهش علائم مربوط به التهاب سینوس‌ها شوید.

برخی محققان اذعان می‌کنند در عَسَل طبیعی چیزی وجود دارد که باکتری‌های مسبب عفونت‌های سینوسی را می‌کشد. اگر این امر واقعیت داشته باشد دیگر نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست و هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود و هم برای بدن‌تان بهتر است.

ضد رفلاکس

عسل به جلوگیری از رفلاکس مواد غذایی به اسید مری و تسکین بازگشت اسید معده و سوزش سر دل معروف است. تحقیقات  انجام شده نشان می‌دهد که عَسَل طبیعی می‌تواند به کاهش علائم مرتبط با رفلاکس اسید کمک کند و قادر است به درمان نای کمک کند.

شاید شواهد زیادی در این باره وجود نداشته باشد، اما برخی می‌گویند عسل عفونت‌های هلیکوباکتر پیلوری معده را نیز درمان می‌کند که معمولا عامل اصلی زخم معده هستند. وقتی عَسَل طبیعی مصرف می‌کنید، نای را می‌پوشاند که به درمان التهاب یا آسیب کمک می‌کند؛ این امر در نهایت منجر به کاهش علائم رفلاکس مواد به مری می‌شود.

برخی می‌گویند عَسَل طبیعی به حفظ حرکت یکنواخت دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند زیرا حاوی آنزیم‌های خاصی است که سبب تقویت سیستم گوارش می‌شود.

 

حساب کابری