راهنمای خرید عسل

راهنمای خرید عسل

عسل در واقع طبیعی ترین شکل قند است. اگر چه درباره یک بسته عسل می توان چیزهای زیادی گفت، ولی وقتی صحبت از مشخصات فنی می شود، بیشترین چیزی که می توان گفت این است که عسل توسط زنبورهای عسل تولید می شود. ولی بگذارید چیزهای دقیق تر و جزئی تر در مورد عسل به شما بگوییم.

به طور عمده، دو نوع عسل در بازار به فروش می رسد. یکی عسل فرآوری شده است که خیلی هم مفید نیست؛ چرا که هنگام فرآوری، بیشتر مواد مغذی خود را از دست می دهد. این عسل بیشتر به این دلیل فرآوری می شوند که ماندگاری آنها افزایش یابد و بافت و طعم آنها یکنواخت بماند. نوع دیگر عسل، عسل خام و فرآوری نشده است. این نوع عسل، تمام خواص و مواد مغذی خود را حفظ می کند.

راهنمای خرید عسل1
راهنمای خرید عسل

عسل خام نیز به دو شکل مختلف فروخته می شود. یک نوع آن به شکل عسل مزرعه ای است که در جعبه های زنبورعسل توسط زنبورداران تولید می شود. شکل دیگر، به شکل عسل وحشی است که در کندوهای طبیعی زنبورهای عسل در صخره ها و درختان جنگل تولید ی شود. عسل وحشی از شهد گل های وحشی جنگل تولید می شود. از طرف دیگر، عسل خام سطح آنتی اکسیدانی بالایی دارد و به طور طبیعی، دانه بندی و متبلور می شود تا قوام غلیظی داشته باشد.

بیشتر ما به طور طبیعی جذب استفاده از عسل شفاف و تمیز می شویم. در حالی که عسل وحشی جنگلی، فیلتر نشده و کدر به نظر برسد و از نظر تجاری، در سوپرمارکت ها موجود نیست.

حساب کابری