روتین مراقبت از پوست های چرب

روتین مراقبت از پوست های چرب

محافظت از پوست در هر زمانی از سال لازم و ضروری است. اگر پوست حساسی دارید؛ باید روتین های مراقبت از پوست را نسبت به پوست خود تطبیق بدهید. با افزایش سن داشتن پوست چرب یک مزیت است؛ زیرا فرآیند بروز چین و چروک بر روی پوست در پوست های چرب دیرتر اتفاق می افتد. پوست های خشک سریع تر آسیب می بینند و چین و چروک بر روی آن ها ظاهر می شود، پس نیاز به مراقبت بیشتری دارند. البته پوست چرب نیاز جنبه های منفی خود را دارد؛ سرمای فصل زمستان تعادل این نوع پوست را برهم می زند و تولید چربی به وسیله پوست برای مقابله با سرما افزایش پیدا می کند. حال به تمامی این موارد باید بروز آکنه هورمونی را نیز اضافه کنیم. بنابراین برای محافظت از پوست باید دست به انجام برخی از فعالیت ها زد. با آمدن فصل تابستان پوست های چرب دچار جوش سرسیاه و براق شدن بی مورد پوست صورت می شوند. با این حال مراقبت از پوست های چرب به مراتب آسان تر از پوست های حساس و آسیب دیده است. می توانید با استفاده از مرطوب کننده ها، توند و ضدآفتاب پوست خود را شفاف نگه دارید و از به وجود آمدن لک بر روی پوست خود جلوگیری کنید.

اصول اولیه:

پوست خود را مرطوب و هیدراته نگه دارید.

صورت خود را دو بار در روز پاکسازی کنید.

حتما از مرطوب کننده استفاده کنید.

از ضدآفتاب استفاده کنید حتی اگر آفتاب نباشد.

در فص تابستان به لطف گرما و رطوبت، حتما روز خود را با پوستی چرب به پایان خواهید رساند. اگر روز خود را در آفتاب و گرما می گذرانید، احتمالا عرق خواهید کرد و ترکیب این مورد با روغن های صورت شما دردسرساز خواهد شد. از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید تا رطوبت پوست شما به طور کامل از بین نرود. همیشه دو بار در روز(صبح وشب) صورت خود را بشویید. قبل از پاکسازی پوست صورت ، حتما آرایش خود را پاک کنید. برای این کار از صابون های گیاهی ملایم با ترکیب خاک رس و گل رز استفاده کنید. خک رس به باز شدن منافذ کمک می کند و اگر صابون شما دارای نارگیل و یا جودوسر باشد از رطوبت پوست شما محافظت خواهد کرد. حتما از عسل طبیعی و خام برای پاکسازی صورت خود استفاده کنید. خواص ضدباکتریای عسل برای پوست صورت مفید است و برای از بین بردن آکنه نیز می تواند به شما کمک فراوانی بکند. ترکیب عسل طبیعی با زغال سنگ، کاکائو و شاه توت یک ترکیب عالی و بی نقص برای پاکسازی ملایم پوست و مبارزه پرقدرت با آکنه است.

لایه برداری پوست

حتما دو یا سه بار در هفته فرآیند لایه برداری را برای پوست خود انجام بدهید. در لایه برداری زیاده روی نکنید؛ این کار باعث تحریک پوست صورت می شود و وضعیت پوست شما را نامتعادل می کند. برای اسکراب پوست از موادی استفاده کنید که با پوست شما سازگار هستند. ترکیب عسل طبیعی با ماست یونانی و تکه های توت می تواند یک گزینه مناسب برای لایه برداری از پوست صورت باشد. این ماسک باید به مدت 1 الی 2 دقیقه بر روی پوست صورت شما باقی بماند تا لایه برداری به شکلی ملایم انجام شود.

تونر و آماده سازی پوست

بعد از شستن پوست، حتما از تونر استفاده کنید تا PH پوست صورتتان متعادل شود و چربی اضافی روی پوست از بین برود. عصاره گل اسطخودوس را بر روی صورت و گردن خود اسپری کنید تا از قرمزی پوست و آکنه جلوگیری کند. روغن درخت چای نیز موثر است و می تواند از بروز جوش در جاهایی که معمولا جوش می زنید جلوگیری کند و حتی جوش های فعال را از بین ببرد.

مرطوب کننده و سرم یا روغن صورت

از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید تا منجر به بروز آکنه نشود و مقدار کمی از آن را بر روی پوست صورت و گردن خود با ملایمت ماساژ دهید. با پوست خود به آرامی رفتار کنید. استفاده از سرم صورت در روتین مراقبت از پوست تابستان شما بسیار سودمند خواهد بود. بعد از استفاده از مرطوب کننده، پوست صورت خود را با روغن صورت ماساژ دهید. وجود ترکیباتی مانند: عصاره گل رز، جوجوبا و عصاره گل زنبق در سرم صورت می تواند اندازه منافذ پوست را کاهش بدهد و پوست را متعادل کند. استفاده از روغن های صورتی که ترکیبات سبکی دارند؛ می توانند به کنترل تولید چربی در پوست شما کمک فراوانی بکنند و صورت شما را از براقیت بیش از حد نجات بدهند. در صورت سبک بودن روغن صورتتان؛ مقدار بسیار کمی از آن را به دور چشم هایتان بزنید تا با خطوط اطراف آن مبارزه کنید.

ضدآفتاب

مرحله آخر این روتین پوستی به ضدآفتاب تعلق دارد. به هیچ عنوان استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید. ضدآفتاب را بر روی تمام پوست صورت خود پخش کنید و از یکدستی رنگ پوست خود لذت ببرید.

منبع: waxingkara.com

حساب کابری