روش‌های خلاقانه برای استفاده از عسل

روش‌های خلاقانه برای استفاده از عسل

عسل همیشه به عنوان نسخه سالم‌تری از شکر در نظر گرفته می‌شود. این ماده دارای بسیاری از خواص مفید برای سلامتی است، از جمله دارای بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، پتاسیم، و غیره. همچنین چندین آنتی اکسیدان مفید برای بدن دارد.

صرف نظر از نوع عسلی که انتخاب می‌کنید، در این مقاله چهار روش برای گنجاندن این ماده در رژیم غذایی آورده شده است:

۱. شکر را با عسل عوض کنید.

عسل در واقع ۲۵ درصد شیرین‌تر از شکر سفره است، به این معنی که می‌توانید کمتر در غذا‌ها از شکر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر در غذایی نیاز است که از یک فنجان شکر استفاده کنید بهتر آن است که از ¾ فنجان عسل استفاده کنید.

۲. آن را در نوشیدنی‌های مورد علاقه خود بریزید.

عسل همراه کامل بسیاری از نوشیدنی‌ها است. چکاندن عسل در چای، قهوه، شربت و اسموتی یک راه ساده برای شیرین کردن نوشیدنی بدون استفاده از شکر است.

۳. عسل داغ درست کنید.

مقداری عسل را روی اجاق گاز روی حرارت ملایم برای چند دقیقه گرم کنید و ادویه دلخواه مانند فلفل قرمز یا پودر چیلی را به آن اضافه کنید. اجازه دهید یک دقیقه یا بیشتر طعم‌ها با هم ترکیب شود، سپس از روی حرارت بردارید و هم بزنید. پس از خنک شدن می‌توانید آن را در شیشه ریخته و به دلخواه از آن استفاده کنید. این ماده طعم بسیاری از غذا‌ها و دسر‌ها مانند مرباها و ژله‎ها را عالی می‌‏کند.

۴. قطره سرفه بسازید.

این دستور العمل ساده شامل چای زنجبیل، لیمو و عسل در ترکیب با همدیگر است. این قطره خوشمزه و خانگی برای سرفه بخصوص برای زنان و کودکان مفید است.

حساب کابری