روغن معطر عسل چیست؟

روغن معطر عسل چیست؟

برخی از خالص‌ترین و قوی‌ترین رایحه‌ها در اسانس‌ها یافت می‌شوند که از قسمت معطر گیاهان استخراج می‌شوند. این اسانس‌ها را می‌توان برای مصارف مختلف با فواید بسیاری استفاده کرد، از کاهش استرس گرفته تا تقویت روحیه و انرژی.

روغن معطر عسل، یک عطر محلول در روغن بسیار غلیظ است و بوی فوق‌العاده‌ای دارد. از این عطر محلول در روغن می‌توان برای ساخت شمع، صابون، شامپو، نرم‌کننده، لوسیون، رایحه درمانی، روغن‌های ماساژ، ادکلن، حلقه‌های نور، نفت سفید، لامپ‌های Tiki و تقریباً هر کاربرد دیگری که نیاز به عطر محلول در روغن دارد استفاده کرد.

فواید روغن معطر عسل

می‌تواند درد و ناراحتی را تسکین دهد.

افسردگی را کاهش می‌دهد.

از سیستم ایمنی محافظت می‌کند.

نکات کاربردی استفاده از روغن معطر عسل

-برای کاربرد‌های مبتنی بر آب به دنبال روغن‌های معطر محلول در آب یا امولسیون‌هایی مانند این باشید.

-برای کاربرد‌های مختلف از حدود ۱ تا ۵ درصد روغن معطر عسل استفاده می‌شود.

-در لوازم آرایشی، قبل از استفاده بهتر است محصولات حاوی این ماده تست شوند و سپس مورد استفاده قرار بگیرند. محصولات را در قسمت پوست بازوی خود در اطراف ناحیه آرنج تست کنید، در صورت وجود علائمی از راش یا خارش، از این روغن معطر استفاده نکنید.

-هنگام معطر کردن شمع، ذوب کردن و ریختن صابون، با مقدار کمی شروع کنید، زیرا این روغن‌ها قوی هستند.

-هنگام ساخت صابون‌های مبتنی بر گلیسیرین، باید از روغن‌های معطر معمولی موجود در بخش رایحه درمانی استفاده کنید، زیرا این روغن‌ها در آن کاربرد محلول‌تر هستند.

-همچنین می‌توانید از این روغن‌ها برای معطر کردن فانوس‌های نفت سفید استفاده کنید، اما از مقادیر کمی حدود ۱ قاشق چایخوری در هر ۲۵۰ گرم نفت سفید استفاده کنید.

-در روغن‌های ماساژ از ۲ دو ۳ قطره در هر ۲۵۰گرم برای شروع استفاده کنید و از مقدار کم شروع کنید تا به سطح مورد نظر برسید.

حساب کابری