رولاپ عسل دارچینی

رولاپ عسل دارچینی

در این فصل سرد سال تهیه غذا و دسرهای گرم که حاوی دارچین و عسل باشد می تواند فواید خوبی برای بدن شما داشته باشد. سعی ما در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه آشنایی شما به طرز تهیه یک میان وعده خوشمزه است، پس تا انتهای مقاله همراهمان باشید.

مواد لازم:

گردوی آسیاب شده: ۲ فنجان

شکر: ۴/۱ پیمانه

دارچین آسیاب شده: ۲ قاشق چایخوری

خمیر فیلو منجمد، ذوب شده: ۱۲ ورق

کره ذوب شده: ۲/۱ فنجان

شربت:

عسل: ۲/۱ فنجان

شکر: ۲/۱ پیمانه

آب: ۲/۱ فنجان

آب لیمو: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولاپ عسل دارچینی

فر را با دمای ۳۵۰ درجه گرم کنید. گردو، شکر و دارچین را با هم ترکیب کنید. ۱ ورق خمیر فیلو را روی یک یک تکه کاغذ موم دار قرار دهید. سپس با برس و کره روی آن را چرب کنید و ورق دوم فیلو را روی آن قرار دهید و آن را با کره بمالید. (باقی مانده فیلو را با یک پارچه مرطوب پوشانده تا از خشک شدن آن جلوگیری شود. ) روی ورق فیلو۴/۱ گردو را بریزید. با استفاده از کاغذ مومی، به سبک ژله رول محکم بپیچید، از یک طرف بلند شروع کنید و در حین رول کردن کاغذ را بردارید. رول را به ۴ رول کوچکتر برش دهید. رول‌ها را به ظرف مخصوص پخت و پز منتقل کنید. این کار را با باقیمانده خمیر فیلو و مخلوط گردو، تکرار کنید. سپس آن‌ها را در فر قرار دهید و به مدت ۱۴-۱۶ دقیقه بپزید تا رنگ آن‌ها قهوه‌ای روشن شود. از فر خارج کنید تا سرد شود.

در همین حال، در یک قابلمه کوچک، تمام مواد شربت از جمله عسل را با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه بجوشانید. سپس ۱این شربت را ۱۰ دقیقه خنک کنید. روی رول‌های دارچینی شربت بریزید و باقی مانده گردو را روی آن بپاشید. رولاپ عسل دارچینی شما آماده است. از خوردن آن لذت ببرید.

نکات تهیه رولاپ عسل دارچینی

به جای گردو می‌توانید از انواع دیگر آجیل استفاده کنید.

با ادویه‌ها خلاقیت به خرج دهید. به جای فقط دارچین، مخلوط هل و زنجبیل را امتحان کنید.

ارزش غذایی

۱ حلقه رولاپ دارچین حاوی ۱۳۲ کالری، ۸ گرم چربی (۳ گرم چربی اشباع شده)، ۱۰ میلی گرم کلسترول، ۴۳ میلی گرم سدیم، ۱۵ گرم کربوهیدرات (۱۲ گرم قند، ۱ گرم فیبر)، ۱ گرم پروتئین است.

منبع: www.tasteofhome.com

حساب کابری