رول کدو حلوایی عسلی

رول کدو حلوایی عسلی

هیچ چیز مانند طعم یک رول کدو حلوایی عسلی انسان را برای چند لحظه کوتاه از دنیا جدا نمی کند. طعم گرم و لذت بخش آن بی نظیر است و به گونه ای است که بعد از اینکه برای اولین بار طعم آن را بچشید، برای امتحان کردن دوباره طعم رول کدو حلوایی عسلی باز خواهید گشت. طعم رول کدوتنبل به حدی گرم و لذت بخش است که گویی چیزی پنهان در آن نهفته است و شاید این موضوع بخاطر چگالی کیک، فرآورده خوشمزه ای مثل عسل طبیعی و شاید نیز بخاطر طعم گرم کدوتنبل باشد. اما چه کسی می تواند در ابتدا به جزئیات اهمیت بدهد؟ رول کدو حلوایی عسلی در آغاز شما را به شدت جذب خواهد کرد. رول کدو حلوایی عسلی یک دسر عالی  برای پذیرایی از میهمانان در شب نشینی ها و جشن های متفاوت است. این رول یک انتخاب عالی برای جشن های پاییزه ای چون هالووین است.

رول کدو تنبل دارای تعادل در طعم ها است و امکان ندارد که شما در حین خوردن آن از طعم کدو تنبل کلافه شوید.  پر کردن کیک سبک با پنیر خامه ای یک ترکیب بسیار عالی است و از طعم آن سیر نخواهید شد.

درست کردن رول کدو تنبل یا هر نوع کیک رول شده ای می تواند سخت و دشوار باشد. اطمینان از این موضوع که کیک بیش از حد پخته نشود و یا در انتهای پخت به کاغذ نچسبد، بزرگترین مشکلی است که به هنگام پخت کیک رول شده با آن رو به رو هستید. اگر کیک به خوبی پخته نشود و یا در پخت آن زیاده روی شود، کیک خوب رول نخواهد شد. اسپری پخت و پز به شما کمک خواهد کرد که کیک به کاغذ روغنی نچسبد. ولی بعد از یکبار پخت رول کدو حلوایی عسلی کاملا متوجه خواهید شد که به چه چیزهایی نیاز دارید.


طرز تهیه رول کدو حلوایی عسلی

مواد لازم برای کیک:

یک پیمانه آرد

4/3 قاشق چای خوری جوش شیرین

2/1 قاشق چای خوری بکینگ پودر

2/1 قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده

2/1 قاشق چای خوری میخک آسیاب شده

4/1 قاشق چای خوری نمک

2 عدد تخم مرغ بزرگ

3/2 پیمانه عسل طبیعی

1 قاشق چای خوری وانیل

3/2 پیمانه پوره کدو تنبل

5 قاشق غذا خوری کره نرم شده


مواد لازم برای خامه داخل رول :

1 پیمانه پودر قند( می توانید در صورت شیرین کردن بیشتر طعم رول به دلخواه مقداری پودر قند به این یک پیمانه اضافه کنید.)

8 اونس پنیرخامه ای (1 فنجان یا 225 گرم)

2/1 قاشق چای خوری وانیل

8/1 قاشق چای خوری دارچین آسیاب شده


طرز تهیه:

_درجه فر را بر روی 350 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

_یک قالب ژله ای 15*10 را با کاغذ روغنی بپوشانید به طوری که کمی از انتهای کاغذ روغنی از لبه های قالب آویزان باشد. با اسپری آشپزی به آرامی کاغذ روغنی را اسپری کنید.

_ آرد، بکینگ پودر، جوش شیرین، نمک، دارچین، میخک را برای کیک در یک ظرف بزرگ با یکدیگر مخلوط کنید.

_ عسل طبیعی، پوره کدو تنبل، تخم مرغ و وانیل را نیز با یکدیگر ترکیب کنید.

_ مخلوط خشک را به آرامی در مخلوط مرطوب بریزید و آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید.

_ خمیر کیک را به طور یکنواخت بر روی قالب ژله ای رول بریزید و آن را به مدت 10 الی 15 دقیقه داخل فر بگذارید و مراقب باشید که قهوه ای نشود یا نسوزد.

_ به محض اینکه کیک پخته شد، آن را از فر دربیاورید. کاغذ روغنی را به آرامی بکشید تا کیک از قالب خارج شود ولی کاغذ روغنی را از کیک جدا نکنید.

_از یک طرف کیک شروع کنید، کیک را( روی کاغذ روغنی به سمت پایین، روی پیشخوان) تا انتهای دیگر بغلتانید و آن را روی توری خنک کننده بگذارید تا خنک شود.

_ زمانی که کیک خنک می شود؛ همه مواد پنیرخامه ای را برای پر کردن رول کیک، در کاسه متوسط مخلوط کنید.

_ وقتی کیک خنک شد؛ پنیر خامه ای را برای پر کردن درون آن به طور یکنواخت بر روی کیک پخش کنید. در حین رول کردن کیک؛ کاغذ روغنی را جمع کنید و به عقب تا بزنید و آن را بردارید.

_ کیک را درون کاغذ مومی یا سلفون بپیچید و به مدت یک ساعت آن را در دریخچال قرار دهید. پس از سفت شدن رول کدو حلوایی عسلی؛ کاغذ روغنی یا سلفون را از آن جدا کنید و قبل از سرو آن مقداری پودر قند بر روی آن بپاشید.

رول کدو حلوایی عسلی

ترکیب طعم ها:

برای جذاب شدن طعم دسر های پاییزی بهتر است کمی با دستورالعمل ها بازی کنید از مواد جدید در آن استفاده کنید.  به طور مثال: قبل از پخت کیک بر روی خمیر آن گردو یا بادام بریزید. چیپس وانیل را به کیک اضافه کنید. به پنیر خامه ای داخل رول عسل طبیعی اضافه کنید. می توانید به جای پنیر خامه ای از کرم بادام زمینی استفاده کنید و در این صورت یک دسر بدون استفاده از لبنیات درست خواهید کرد. این چند مورد پیشنهاد ما به شما است که البته شما می توانید با ذوق و قریحه خود تغییرات بیشتری را در طرز تهیه رول کدو حلوایی عسلی ایجاد کنید تا طعم های بی نظیری را به وجود بیاورید.

نوش جان

منبع: www.waxingkara.com

حساب کابری