رژیم ده روزه لاغری با عسل طبیعی

.

رژیم ده روزه لاغری با عسل طبیعی

• به جای صبحانه، نهار و شام در سه وعده غذایی اصلی، دو قاشق غذاخوری عسل طبیعی مصرف نمایید.
• به جای میان وعده ها (بین صبح تا ظهر و ظهر تا شب) در دو میان وعده اصلی، یک قاشق غذاخوری گرده گل همراه با آب مصرف نمایید.
• مصرف شیر سالم 1 تا 2 لیوان لازم است.

نکات قابل توجه:

1- مصرف آب نیم ساعت پس از مصرف عسل ها الزامی است و عدم مصرف آب در بیشتر افراد باعث سنگینی در سر (سردرد) می شود.
2- عدم مصرف شیر در بیشتر افراد باعث یبوست می شود.
3- افرادی که به گرده گل حساسیت نشان می دهند(یعنی آلرژی بهاری دارند)مصرف آنرا کاهش داده و یا برای جبران آن از آب میوه ها و عصاره گوشت و ژله رویال استفاده نمایند.

مصرف مواد غذایی دیگر نسبت به افراد مختلف در رژیم ده روزه متفاوت است. برای این منظور افراد را در چند دسته کلی تقسیم می نماییم:

1) افراد عادی:

• این افراد می توانند در صورت تمایل مصرف عصاره گوشت (عرق گوشت) را به رژیم غذایی خود به میزان 2 الی 3 روز یک بار و یا آب خورشت، سوپ و یا آبگوشت را بدون چربی و نشاسته در رژیم غذایی خود قرار دهند.
• همچنین در صورت تمایل می توانند مصرف آبمیوه هایی مانند ساقه کرفس، گوجه فرنگی و خیار به میزان دلخواه و نیز مصرف آبمیوه هایی مانند سیب، به، هویج و مرکبات به میزان 1 تا 2 لیوان در روز داشته باشند.

2) کسانی که قصد بارداری دارند (مرد یا زن) و یا بانوانی که در حالت بارداری و یا شیردهی هستند.

• این افراد باید مصرف 1 تا 5 قاشق عسل طبیعی را به رژیم ده روزه خود اضافه نمایند. و مصرف آب میوه ها و شیر را تا حد لزوم و ممکن بین صبح تا ظهر داشته باشند.
• مصرف عصاره گوشت قرمز و سفید (عرق گوشت) در این افراد الزامی است.
• آب زلال غذاها را بدون چربی و نشاسته (خصوصاً سبزیجات) تا حد ممکن مصرف نمایید.
• ورزش مناسب که آسیبی به بدن ایجاد ننماید بسیار مفید است.

3) کسانی که از بیماری خاصی رنج می برند. خصوصاً برای رهایی از داروهای شیمیایی و یا بیماری های لاعلاج حتی سرطان

برای اینگونه بیماران و با توجه به نوع بیماری خاصی که دارند، مصرف آبمیوه ها و عصاره گوشت و نوع داروهای گیاهی محدود و تعیین می شود. همچنین آلودگی ها و اثرات مصرف داروهای شیمیایی آرام آرام طی این رژیم کاسته شده و از بین می رود.
علاوه بر رژیم غذایی گفته شده برای آنها، در این افراد با توجه به بیماری خاصی که دارند، از عصاره های گیاهان دارویی مخلوط با عسل طبیعی تجویز می شود. بعنوان مثال برای :
– بیماران دیابتی: عسل سبزینه
– کبدی: عسل زرشک
– میگرن و هورمون زنان: عسل سنجد
– دردهای طاقت فرسا: عسل شقایق
– نفخ معده و عفونت ها: عسل زنجبیل و …

نکات قابل توجه:

1- نوع عسل انتخابی می تواند از دو گونه عسل ارگانیک گرمسیری و سردسیری کوهستان قرار گیرد. تا بتواند در اشتها به غذا و رفع مایحتاج بدن بسیار مفید باشد.

2- در اضافه وزن، کسانی که اشتهای زیادی به غذا دارند باید عسل ها را به تنهایی مصرف نمایند و کسانی که اشتهای زیادی به غذا ندارند مجاز به مصرف عسل ها همراه با آب نیز هستند.

3- غیر از مشکلات اضافه وزن، در موارد دیگر می توانند عسل ها را همراه با آب در صورتی که فشار خون نداشته باشند مصرف نمایند.

حساب کابری