زنبورهای عسل چه می خورند؟

زنبورهای عسل چه می خورند

این مقاله از وبلاگ عسل رایحه، غذای مصرفی زنبورهای عسل را بررسی می کند.

زنبورهای عسل برای تولید عسل، گرده و شهد گل‌های مختلف را مصرف می‌کنند. زنبورهای عسل جذب باغ ها و مزارعی می شوند که انواع گیاهان گلدار در آنجا وجود دارد. گرده که یک ماده گرد و غبار مانند است، توسط گیاهان گلدار مختلف تولید می شود. گرده گل یکی از خالص ترین و غنی ترین مواد غذایی طبیعی است که تمام نیازهای غذایی زنبور عسل را شامل می شود: قند، کربوهیدرات، پروتئین، آنزیم ها، ویتامین ها و مواد معدنی. شهد مایع شیرینی است که در گل ها یافت می شود. زنبورهای عسل شهد را جمع آوری کرده و به عسل تبدیل می کنند.

اکثر لاروهای زنبور عسل، از عسل تغذیه می کنند، اما لاروهایی که برای ملکه شدن انتخاب می شوند، باید ژل رویال تغذیه کنند. ژل رویال یک ترشح سفید رنگ است که توسط زنبورهای کارگر جوان تولید می شود. از گرده و مواد شیمیایی غدد زنبورهای کارگر تشکیل شده است. ژل رویال حاوی مکمل های غذایی، محرک های باروری و سایر داروها و همچنین ویتامین های گروه B است. زنبورهای کارگر در طی چند روز اول رشد با ژل رویال تغذیه می‌شوند، در حالی که لاروهای ملکه آینده در طول رشد خود ژل رویال مصرف می‌کنند.

از آنجایی که ملکه های منتخب زنبور عسل فقط ژل رویال می خورند، به سرعت رشد می کنند و دو برابر یک زنبور عسل معمولی می شوند. به دلیل ارزش غذایی غنی ژل رویال، ملکه ها می توانند پنج سال زنده بمانند و هر روز تا 2000 تخم بگذارند.

زنبورهای عسل گرده و شهد را از انواع گیاهان گلداری مانند از جمله علف شیر (سرده)، قاصدک، شبدر، میله طلایی و انواع درختان میوه جمع آوری می کنند. فقط کارگران به دنبال غذا هستند و از هر گل تا آنجا که می توانند شهد مصرف می کنند. زنبورهای عسل کارگر پس از جستجوی علوفه به کندو برمی گردند و شهد جمع آوری شده را به کارگر دیگری منتقل می کنند. این حشرات شهد را روی زبان خود نگه می دارد تا مایع تبخیر شود و عسل ایجاد کند. سپس عسل در یک سلول داخل کندو ذخیره می شود.

منبع: orkin.com

حساب کابری