زنبورها جذب چه گل هایی می شوند؟

زنبورها جذب چه گل هایی می شوند؟

آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه زنبورهای عسل به یک نوع گل خاص در حیاط یا پارک محلی شما جذب می شوند؟ دقیقاً مانند چگونگی ترجیحات ما انسان ها در مورد غذا، زنبورها نیز همینطور عمل می کنند! با این تفاوت که ترجیحات آن ها در انتخاب غذا فقط سلیقه ای نیست.

میزان دسترسی به شهد

یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در انتخاب گل برای زنبورهای عسل، سهولت دسترسی به شهد آن گل است. به همین ترتیب، برخی از گل ها وجود دارند که زنبورها هنگام جمع آوری شهد و گرده با آن ها دست و پنجه نرم می کنند. زنبورها گل های مسطح یا گل های لوله ای را ترجیح می دهند تا بتوانند در سطح درونی آن ها راه بروند. هر دوی این اشکال، دسترسی زنبورهای عسل به مواد خوب داخل گل را آسان می کند! گل های شیپوری شکل مانند آماریلیس، اگرچه برای ما زیبا هستند، اما برای زنبورهای عسل چندان جذاب نیستند. شهد این نوع گل ها پنهان است و دستیابی به آن برای زنبور عسل دشوار است. مطمئناً ما به شما پیشنهاد نمی دکنیم که این گیاهان خیره کننده را نکارید؛ فقط به شما اطلاع می دهیم که گل های دیگری نیز وجود دارند که برای زنبورها جذابیت بیشتری دارند.

تاثیر رنگ گل

گل های نارنجی و درخشان و گلبرگ های قرمز درخشان می توانند حتی کسل کننده ترین حیاط ها را هم با نشاط کنند؛ اما وقتی صحبت از زنبورها می شود، باید بگوییم که آن ها خیلی به این رنگ ها علاقه ندارند. محققان دریافته اند که زنبورهای عسل، گل های آبی، زرد و بنفش را ترجیح می دهند. بنابراین اگر به فکر کاشت گل هایی برای زنبورهای عسل هستید، گل هایی با رنگ های مناسب را انتخاب کنید.

زنبورها جذب چه گل هایی می شوند؟

بوی گل

آیا تا به حال زنبوری به دنبال شما آمده است؟ اگر چنین است، آن را به عنوان یک مزیت مثبت در نظر بگیرید! چرا که زنبورها به سمت رایحه های دلپذیر جذب می شوند. گل هایی با بوی شیرین، بسیاری از گونه های زنبور عسل، از جمله زنبورهای عسل را به خود جلب می کنند. با این حال، گل هایی با بوی تند یا میوه ای، مورد علاقه زنبورهای عسل نیستند. سایر گرده افشان ها مانند سوسک ها، گیاهان را توسط بوی آن ها سنجیده و انتخاب می کنند.

شارژ الکتریکی؟!

ما همیشه می دانیم که زنبورهای عسل، موجودات کوچک و باهوشی هستند؛ اما آیا می دانید آن ها می توانند بارهای الکتریکی گل ها را تشخیص دهند!؟ در مطالعات انجام شده، ثابت شده است که زنبورها به دلیل بارهای الکتریکی ای که دارند، بهترین گل ها را برای خود پیدا می کنند! موجوداتی با فناوری پیشرفته!

منبع: threeforagers

حساب کابری