زنبورها و مواد شیمیایی سمی

زنبورهای عسل و مواد شیمیایی سمی

مواد شیمیایی سمی در محیط اطراف می تواند اثرات جدی بر زنبورهای عسل بگذارد. از جمله این مواد می توان به حشره کش، کود و اتانول حاصل از تخمیر مواد ارگانیک اشاره کرد. مسمومیت زنبورهای عسل می تواند به علت اتانول حاصل از شهد، میوه های رسیده و مواد طبیعی یا شیمیایی در محیط باشد.

اثرات الکل در زنبورها به اندازه کافی مشابه اثرات الکل بر روی انسان است.

با این حال، متابولیسم زنبورها و انسانها به اندازه کافی متفاوت است. زنبورهای عسل می توانند از نکتارهای حاصل از ترکیبات گیاهی حاوی ترکیبات سمی مصون باشند، و از آنها تغذیه کنند.

عسل تولید شده از این نکتارهای سمی در صورت مصرف توسط انسان باعث مسمومیت می شود. بسیاری از انسان ها عسل سمی خورده اند و در نتیجه به شدت بیمار شده اند.

بعضی فرایندهای طبیعی می توانند مواد سمی تغذیه شده توسط زنبور عسل را به شهد غیر سمی تبدیل کنند و عسل سالم تولید کنند.

همچنین میکروارگانیسم ها در عسل می توانند برخی از قندهای عسل را به اتانول تبدیل کنند. این فرایند تخمیر اتانول عمدتا برای تولید نوشیدنی الکلی به نام ماد از عسل استفاده می شود.

وظیفه ما به عنوان دوستداران محیط زیست، فراهم آوردن محیطی پاک و تمیز برای گونه های جانوری و گیاهی می باشد. عسل مسموم و مضر برای بدن انسان ناشی تغذیه زنبور عسل از محیط آلوده می باشد.

با آلوده نکردن محیط زیست پیرامون در واقع به سلامتی خود و نسل های بعد کمک خواهیم کرد.

خوشبختانه محیط پیرامون زنبورستان رایحه عاری از هرگونه مواد شیمیایی و آلوده بوده و طبیعتی دلنشین و بکر دارد. شما می توانید فیلم مربوط به زنبورستان شرکت رایحه خوانسار را تماشا کنید.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

حساب کابری