زندگی پایدار و زنبورهای عسل

زندگی پایدار و زنبورهای عسل

ساده ترین تعریف از زندگی پایدار، یک زندگی راحت و بدون چالش در منابع طبیعی زمین است. سبک زندگی زنبور عسل، یکی از مثال زدنی ترین نوع زندگی پایدار است که زنبورهای عسل را بسیار جذاب کرده است.

زنبورهای عسل، تنها گروه زنده مانده از زنبورهای متعلق به قبایل آپینی هستند. این زنبورها به دلیل داشتن رنگ تیره و مرموز و مستقل از آپیسها، بسیار جلب توجه می کنند. آنها فقط با منابعی که خودشان جمع و ذخیره می کنند، زندگی می کنند و این کار را نه فقط برای خودشان، که برای نسل آینده زنبوران نیز انجام می دهند. این زنبورها در گروه های هزارتایی زندگی می کنند و همگی در کنار هم، مانند یک موجود زنده رفتار می کنند که به دلیل سطح همکاری و ارتباط بالایی که دارند، ممکن شده است. لیست بی پایان از درسهایی وجود دارد که انسان می تواند از این زنبورها بیاموزد.

زندگی پایدار و زنبورهای عسل

زنبورهای عسل در محیط های طبیعی زندگی می کنند و به طور معمول، به مناطق پر از گیاه و دارای آب و هوای گرمسیر و معتدل، بیش از سایر مناطق علاقه دارند. مناطق جنگلی، باغ ها، چمنزارها و چنین اماکنی، مناطقی هستند که ممکن است بتوانید زنبور عسل را در آنها پیدا کنید. در این مناطق، اغلب زنبورهایی را می بینید که از ترس شکارچی و به منظور فرار از دست آن، به داخل حفره های درختی پناه می برند. هر کلنی به طور معمول از صد هزار زنبور عسل ساخته می شود. این زنبورها به سه طبقه دسته بندی می شوند که عبارت است از زنبور عسل کارگر، زنبور عسل نر و زنبور عسل ملکه.

زنبورهای نر آن دسته از زنبورهایی هستند که فقط به دنبال فرصتی برای جفت گیری هستند. زنبور عسل ملکه یکی از مهمترین زنبورهایی است که توسط زنبورهای کارگر برگزیده می شود و مادر همه زنبورهای عسل محسوب می شود.


زنبورهای عسل کارگر، همانطور که از نامشان پیداست، زنبورهایی هستند که بیشترین کار را انجام می دهند. آنها از زنبور ملکه مراقبت می کنند و به او غذا می دهند تا از نظر جنسی بالغ شود. علاوه بر این، شهد گلها را جمع می کنند و موم عسلی را که برای ساخت لانه زنبور نیاز است را می سازند. زنبورهای کارگر، به عنوان گرده افشان های طبیعی نیز کار می کنند. آنها گرده ها را از سطح گلها جمع آوری می کنند و با پخش کردن گرده در حین پرواز، عمل گرده افشانی را انجام می دهند. اگر زنبورها عمل گرده افشانی را انجام ندهند، نمی توانیم سیب، توت، نارگیل، توت فرنگی و غیره به طور طبیعی داشته باشیم. همین مسئله به تنهایی می تواند ضرورت وجود زنبورهای عسل را به ما نشان دهد.

حساب کابری