سالاد سیب اسفناج با سس عسل

اگر از طرفداران خوردن غذا‌های سالم هستید، آموزش سالاد سیب اسفناج با سس عسل را از دست ندهید. طعم خاص این سالاد، باعث می‌شود که در منو غذایی همیشگی‌تان قرار بگیرد.

مواد لازم سالاد:

اسفناج: ۱۲۰ گرم

کاهو: ۱۲۰ گرم

کشمش: ۱ فنجان

خلال بادام، برشته شده: ¾ فنجان

سیب: ۳ عدد

جعفری: ۲ قاشق غذاخوری

مواد تشکیل دهنده سس سیب عسل:

سرکه سیب: ۳ قاشق غذاخوری

عسل طبیعی: ۳ قاشق غذاخوری

سس مایونز: ⅓ فنجان

خردل دیژون: ۱ قاشق غذاخوری

پیاز زرد ریز خرد شده: ۱ ½ قاشق غذاخوری

جعفری خرد شده: ۱ و نیم قاشق غذاخوری

روغن زیتون: ½ فنجان

نمک کوشر: ½ قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد سیب اسفناج با سس عسل:

سس سرکه سیب عسلی:

در یک کاسه شیشه‌ای کوچک، عسل و سرکه را بریزید و در مایکروویو گرم کنید. آنقدر هم بزنید تا عسل حل شود. سس مایونز، خردل، پیاز، جعفری و روغن را در پارچ مخلوط کن برقی با هم ترکیب کنید. مخلوط عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.

طرز تهیه سالاد سیب اسفناج:

در تابه‌ای روی حرارت متوسط، بادام‌ها را بو دهید (یا اگر دوست دارید کارامل کنید) تا زمانی که معطر و قهوه‌ای شوند. از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

در یک کاسه بزرگ یا در یک بشقاب، اسفناج، کاهو، کشمش، بادام و برش‌های سیب را با هم مخلوط کنید. روی آن جعفری بپاشید. قبل از سرو، روی سالاد سس سرکه سیب عسلی بریزید.

نکات:

پس از خرد کردن سیب‌ها، آن‌ها را مستقیماً در یک کاسه کوچک پر از ۲ فنجان آب سرد و ¼ فنجان سرکه سیب قرار دهید، تا تغییر رنگ ندهند. آن‌ها را حدود ۵ دقیقه خیس کنید و سپس آبکش کنید. با یک پارچه یا حوله کاغذی خشک کنید و سپس در یک ظرف دربسته نگهداری کنید تا سالاد آماده شود.

در یک کاسه شیشه‌ای کوچک، عسل و سرکه را در مایکروویو گرم کنید. آنقدر هم بزنید تا عسل حل شود. سس مایونز، خردل، پیاز، جعفری، روغن و نمک را در پارچ مخلوط کن برقی با هم ترکیب کنید.

مخلوط عسل را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. سس را بچشید و به میزان دلخواه نمک اضافه کنید. در یخچال بگذارید تا آماده سرو شود.

تغذیه:

کالری: ۳۵۱ کیلو کالری، کربوهیدرات: ۳۳ گرم، پروتئین: ۶ گرم، چربی: ۲۴ گرم، چربی اشباع: ۳ گرم، کلسترول: ۲ میلی گرم، سدیم: ۷۶ میلی گرم، پتاسیم: ۴۸۲ میلی گرم، فیبر: ۶ گرم، شکر: ۱۱ گرم، ویتأمین A: ۱۵۲۷ IU ، ویتأمین C: ۱۱ میلی گرم، کلسیم: ۸۴ میلی گرم، آهن: ۲ میلی گرم

منبع: barefeetinthekitchen.com

حساب کابری