سالا کلم قرمز با لیمو و عسل

سالا کلم قرمز با لیمو و عسل

برخی از سبزیجات به عنوان نیروگاه‌های تغذیه شناخته می‌شوند که یکی از آن‌ها کلم قرمز است. این ماده دوز بالایی از ویتامین C دارد و یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی و غنی از آنتی اکسیدان است. در مقایسه با کلم سبز، کلم قرمز حاوی ۱۰ برابر ویتامین بیشتر، فلاونوئید‌های ضد سرطان و مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که سلامت چشم، دندان، استخوان و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد. کلم قرمز همچنین سرشار از ویتامین K است که برای حفظ سلامت استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان در زنان و مردان به طور یکسان ضروری است.

استفاده از این سبزی مفید در غذا‌ها بسیاری از نیاز‌های بدن را تأمین می‌کند. در این مقاله ما طرز تهیه سالادی با کلم قرمز را برای شما فراهم کرده‌ایم. ‌امیدواریم آن را تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای سالاد کلم قرمز با لیمو و عسل:

کلم قرمز تازه: 1 عدد کوچک

هویج: 3 عدد متوسط

لیمو تازه: 1 عدد (4/1 فنجان آبلیمو)

روغن زیتون: 4/1 فنجان

عسل طبیعی: 1 قاشق غذاخوری

نمک دریا یا نمک کوشر: 1 قاشق غذاخوری

جعفری:2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: 4/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

هویج، جعفری و کلم قرمز را بشویید و آنها را خرد کنید. کلم و هویج را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. آب لیمو، نمک، فلفل سیاه و عسل را با همزن با هم ترکیب کنید. این سس را روی مواد درون کاسه بریزید. به مدت 30 تا 40 دقیقه در یخچال آن را قرار دهید. در آخر با جعفری خرد شده روی آن را تزیین کنید.

مدت زمان نگهداری این سالاد 3 روز در یخچال است.

ارزش غذایی سالاد قرمز با لیمو و عسل:

چربی 17G26٪، سدیم 200 میلی گرم9٪، 2 گرم چربی اشباع شده13٪، ویتامین A 20%، پتاسیم 226 میلی گرم6٪، کربوهیدرات 34 گرم11٪، ویتامین C 19 میلی گرم23٪، فیبر 5 گرم21، شکر 24 گرم27٪، پروتئین 2 گرم4٪، 1 میلی گرم آهن6٪ و کلسیم 37 میلی گرم4٪.

منبع: sparkpeople.com

حساب کابری