سس پستو لیمو عسلی

سس پستو لیمو عسلی

اگر می خواهید طعم تابستان را در تمام فصل زمستان بچشید، درست کردن سس پستو را امتحان کنید. سس پستو لیمو به راحتی درست می شود و می توانید آن را منجمد کنید. با منجمد کردن این سس به راحتی می توانید در هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید و با گرم کردن آن به همراه روغن زیتون در یک تابه سس پستو را به حالت اولیه برگردانید. سس پستو در کنار پاستا، ماکارونی، نان و سبزیجات طعم فوق العاده ای دارد.

تاریخچه پستو

پستو در حدود قرن شانزدهم در جنوا ایتالیا پدید آمد و از سیر له شده، ریحان و آجیل کاج مخلوط شده با  پنیر پارمزان و روغن زیتون درست می شد. نام پستو از کلمه ایتالیایی pestâ گرفته شده است که به معنای کوبیدن یا له کردن است. به طور سنتی، این کار با هاون و هاون انجام می شد، امروزه از مخلوط کن استفاده می کنیم، هدف اصلی این است که با آسیاب کردن برگ در هنگام مخلوط کردن با سایر مواد، آزاد کردن رنگ ریحان است.

مواد لازم برای درست کردن سس پستو

برگ ریحان: 1 و 2/1 فنجان

روغن زیتون: 2 گرم

دانه کاج: 4/1 پیمانه

پنیر پارمزان رنده شده: 4/1 پیمانه

عسل طبیعی: 2 قاشق غذاخوری

سیر: 2 حبه

آب لیمو: 3 قاشق غذا خوری

پوست لیمو: 1 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

سس پستو لیمو عسلی

طرز تهیه سس پستو لیمو شیرین

ریحان ها را بشویید و خشک کنید. برگ های تازه و سالم را از ساقه جدا کنید. تمامی مواد اولیه، به جزء نمک و فلفل را داخل غذا ساز یا مخلوط کن بریزید. مواد را تاجایی با یکدیگر مخلوط کنید که مایع به دست آمده کاملاً یکدست شده باشد. نمک و فلفل را به اندازه داخل سس بریزید و طعم آن را بچشید. به میزان اضافه کردن نمک و فلفل به سس دقت کنید تا طعم سس به دلخواه شما خلق شود. می توانید سس پستو را همراه یک ساندویچ داغ، نان برشته یا سبزیجات سرو کنید. می توانید به جای سیر از موسیر استفاده کنید. به جای ریحان از جعفری استفاده کنید که در این صورت طعم سس شما شیرین تر خواهد شد. می توانید مخلوطی از گیاهان خشک مورد علاقه خود را مانند: آویشن یا رزماری به ترکیبات سس اضافه کنید. سس پستو را به همراه غذاهای متفاوت مانند: نودل یا غذاهای کبابی و همین طور سبزیجات کبابی امتحان کنید تا طعم متفاوتی را در ذهن شما ثبت شود.

سس پستو لیمو عسلی
حساب کابری