سس کارامل عسلی آسان

سس کارامل عسلی آسان

سس کارامل عسلی بسیار شیرین است، البته درست کردن آن نیز بسیار آسان است. سس کارامل عسلی را می توانید برای دسرهای درست شده از سیب و کدو حلوایی استفاده کنید. در فصل پاییز سس کارامل عسلی گزینه خوبی برای دسرهای شما است و طرز تهیه آن به شکلی آسان است که نمی توانید از درست کردن آن صرف نظر کنید. این سس برای همه دسرهای پاییزی مناسب است و می توانید از این سس کارامل عسلی برای سیب های پخته نیز استفاده کنید. ترکیب طعم این سس با میوه های پاییزی بسیار لذیذ است. برای جلوگیری از خراب شدن سس کارامل عسلی، از آن در یخچال نگهداری کنید و مدت کوتاهی قبل از مصرف سس را از یخچال بیرون بیاورید. بهتر است که آن را در ظرف شیشه ای بریزید و قبل از مصرف ظرف سس را در مقداری آب گرم قرار دهید تا گرم شود و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای درست کردن سس کارامل عسلی

4/3 پیمانه شکر ارگانیگ نارگیل

2/1 پیمانه عسل طبیعی

1 پیمانه خامه غلیظ

6 قاشق غذاخوری کره

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

8/1 قاشق غذاخوری نمک دریا

سس کارامل عسلی آسان

طرز تهیه

تمامی مواد لازم جهت درست کردن سس کارامل عسلی را به جزء وانیل و نمک دریا، درون یک ماهیتابه بر روی حرارت کم قرار دهید و شروع به مخلوط کردن آنها کنید. حدود 10 الی 6 دقیقه به طور مداوم مواد داخل ماهیتابه را هم بزنید و سپس وانیل و نمک را اضافه کنید. پس از مخلوط کردن وانیل و نمک دریا بگذارید سس کارامل عسلی سرد شود و سپس آن را اخل یک ظرف شیشه ای بریزید و درون یخچال قرار دهید.

شما می توانید برای بهتر شدن طعم سس کارامل عسلی به دلخواه خود مواد خوراکی جدیدی به آن اضافه کنید. به طور مثال می توانید از مقداری آجیل خرد شده استفاده کنید و یا به هنگام پخت سس از کمی دارچین برای طعم دار کردن آن بهره بگیرید. از ادویه ها به طور محتاطانه استفاده کنید، چون ممکن است که طعم سس را به طور کلی دگرگون کنند. همین طور شما می توانید از شکلات تلخ در ترکیبات سس کارامل عسلی استفاده کنید.

سس کارامل عسلی آسان
حساب کابری