سه ماده غذایی برای بهبود پوست

سه ماده غذایی که می توانند باعث بهبود یا آسیب رساندن به پوست شوند

سه ماده غذایی که می توانند باعث بهبود یا آسیب رساندن به پوست شوند

رژیم غذایی نامناسب یکی از دلایل اصلی انواع مشکلات پوستی است. لکه ها، آکنه، جوش، جوش های سرسیاه و … همه به نوعی به رژیم غذایی مرتبط هستند. مردم مایل هستند که مبلغ بسیار زیادی را برای خرید جدیدترین کرم ها و ژل های مراقبت از پوست هزینه کنند، بدون این که بدانند با ایجاد چند تغییر در رژیم غذایی می توانند نتایج بهتری بگیرند.

در این مقاله، ما سه ماده غذایی که برای پوست شما مضر هستند و گزینه های جایگزین این سه ماده غذایی را بررسی می کنیم.


چه ارتباطی بین رژیم غذایی و پوست وجود دارد؟

پوست، بزرگترین اندام بدن است. پوست شما اغلب بازتاب مستقیمی از سلامت کبد و دستگاه گوارش شماست. تمام مواد غذایی که وارد سیستم گوارش می شوند، ابتدا برای پردازش به کبد می روند. کبد مانند کنترل گذرنامه در مرز است. این عضو مشخص می کند که چه چیزی باید وارد بدن شما شود و چه چیزی باید از بدن خارج شود.

بنابراین داشتن کبد سالم برای داشتن یک پوست سالم بسیار مهم است. کبد، سموم بدن شما را که از طریق غذا و نوشیدنی جذب می شوند، از بین می برد. سموم، موادی هستند که برای بدن شما “سمی” یا مضر هستند.

وقتی مقدار زیادی سم در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد  کبد بیش از حد پر می شود و قادر به از بین بردن تمام سموم نیست. وقتی کبد بیش از حد پر شود، بدن این سموم را از طریق دیگری از جمله پوست، بوی بد دهان یا گاز دفع می کند.

غذاهای زیادی وجود دارند که باعث بهبود پوست شما می شوند و البته غذاهایی که به پوست شما آسیب می رسانند هم کم نیستند. با ایجاد تغییرات جزئی در رژیم غذایی خود می توانید ظرف مدت حداقل یک ماه، پوست خود را بهبود ببخشید. این که تغییرات در رژیم غذایی شما، بسیار کم هزینه تر از خرید کرم ها و لوازم آرایشی و بهداشتی گران قیمت است.

در اینجا سه ​​ماده غذایی وجود دارد که می تواند باعث بهبود یا آسیب به پوست شما شود:


1- آب

بزرگترین بهبودی که هر کس می تواند در پوست خود (و به طور کلی در سلامتی خود) ایجاد کند، صرف نوشیدن آب بیشتر است.

برای مردان بزرگسال غیرفعال، حداقل 3 لیتر آب شیرین در روز (12 لیوان) و برای زنان بزرگسال غیرفعال، 2.4 لیتر (9 لیوان) آب لازم است. بزرگسالان فعال به خصوص در هوای گرم باید آب بیشتری بنوشند. 70٪ بدن دارای آب است. آب در پاکسازی قسمت داخلی بدن، همان اثری را دارد که در پاکسازی قسمت های بیرونی بدن دارد.

درست مثل این است که آب، آلودگی های پوست را می شوید و این گونه به بدن کمک می کند تا سموم را از بین ببرد. وقتی آب کافی نمی نوشید، پوست ملتهب، خشک، پوسته پوسته شده و خارش پیدا می کند.

نوشیدن آب، بیشتر مزایای زیر را برای پوست شما به همراه دارد:

– چین و چروک کمتر

 آب باعث ایجاد رطوبت و کشش بیشتر پوست می شود؛ هرچه چروک کمتری روی پوست ایجاد شود، افت و پیری آن کمتر و سفت تر به نظر می رسد.

– آکنه کمتر

نوشیدن آب، بیشتر منافذ پوست را جمع کرده و به پوست کمک می کند تا سموم را سریع تر دفع کند. آکنه در بزرگسالان یک بیماری شایع است که به راحتی می توان با نوشیدن آب به آن کمک کرد.

– پوست پف کرده کمتر

هنگامی که بدن کم آب است، سعی در نگهداری آب در پوست دارد. این منجر به تورم و پف کردگی پوست می شود. نوشیدن آب بیشتر، باعث کاهش پف در پوست می شود.

– منافذ پوست را کوچک می کند

نوشیدن آب، منافذ پوست را کوچکتر می کند؛ بنابراین احتمال مسدود شدن آن ها با روغن و خاک کمتر است و از ایجاد لکه جلوگیری می شود.

به یاد داشته باشید همان طور که کمبود آب برای بدن مضر است، آب زیاد نیز برای بدن ضرر دارد.


2- شکر تصفیه شده و کربوهیدرات تصفیه شده

شکر فرآوری شده (سفید) و کربوهیدرات های تصفیه شده در رژیم غذایی برای بدن مانند سم هستند. بسیاری از مشکلات سلامتی، ناشی از رژیم غذایی با قند بالا است. کربوهیدرات های تصفیه شده همه مواد “سفید” هستند. شکر سفید، برنج سفید، نان سفید، ماکارونی سفید و … کربوهیدرات هایی هستند که از آن همه ذرات قهوه ای مقوی و الیافی سلب شده اند و فقط بیت های قندی یا نشاسته ای باقی در آن ها باقی مانده اند.

کربوهیدرات های تصفیه شده را می توان با کاهش کلیه کربوهیدرات های سفید و تغییر حالت کامل یا قهوه ای آن ها در رژیم غذایی کاهش داد. قطع قند سفید از رژیم غذایی و جایگزینی آن با شکر نیشکر خام یا عسل طبیعی می تواند در کمتر از یک ماه بهبود پوست را نشان دهد.

عسل فرآوری شده موجود در سوپرمارکت ها، اساساً شربت قندی هستند که برای بدن شما سمی است. عسل ارگانیک خام و گواهی شده، خالص ترین و طبیعی ترین نوع عسل است.

نیشکر خام یکی از بهترین شیرین کننده ها به منظور افزودن شیرینی به چای یا نوشیدنی های گرم است. ارزان تر از عسل خام است و حاوی مواد مغذی زنده ای نیست که ممکن است در دمای بالا از بین بروند.


3- لبنیات غیر ارگانیک، به خصوص شیر

در طی سال های اخیر، شاهد افزایش مقدار محصولات فاقد لبنیات بوده ایم. شیر بادام و شیر سویا از جمله این محصولات هستند. امروز لبنیات به دشمن تبدیل شده اند! اما آیا این را مد نظر قرار داده اید که قرن هاست که مردم لبنیات می خورند. چرا این مسئله اخیراً به یک مشکل و آسیب برای بدن تبدیل شده است؟

اما مشکل اصلی، لبنیات نیست؛ بلکه لبنیات غیرارگانیک است. لبنیات مرسوم مانند شیر، ماست، پنیر و خامه از گاوهایی تهیه می شوند که به آن ها آنتی بیوتیک و هورمون می دهند. فکر می کنید هورمون هایی که برای گاوها در نظر گرفته شده است، چه تاثیری بر بدن شما خواهند گذاشت؟

به عنوان مثال، شیر گاو یک نوشیدنی طبیعی و مغذی شگفت انگیز است. پر از مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی است. هیچ جایگزینی ساخته شده توسط انسان ها برای شیر حیوانات وجود ندارد.

افزودن 1٪ لوبیای سویا فرآوری شده یا بادام خرد شده به 99٪ آب، منجر به تبدیل آن به یک نمی شود.

امروزه مردم آکنه، اگزما، گاز، نفخ و سایر مشکلات بهداشتی ناشی از مصرف لبنیات را می دانند؛ ولی مشکل، لبنیات نیست. این لبنیات غیر ارگانیک است که مشکل ساز است.

به نظر می رسد افرادی که فکر می کنند بدن شان با تحمل لاکتوز مشکل دارد، هنگام روی آوردن به محصولات لبنی ارگانیک، کاملاً خوب هستند. وقتی آن ها این کار را می کنند، پوست آن ها نیز به طرز چشمگیری تمیز می شود.

شیر خام گاو خام، خالص ترین و طبیعی ترین شکل شیر است. پس از آن، شیر گاو پاستوریزه ارگانیک بهترین گزینه است. امروزه، شیر پاستوریزه ارگانیک فروخته شده در سوپرمارکت ها، گران تر از شیر پاستوریزه غیرارگانیک نیست.

سه ماده غذایی که می توانند باعث بهبود یا آسیب رساندن به پوست شوند

اگر کبد سمی دارید چه کاری باید انجام دهید؟

سال ها رژیم غذایی نامناسب منجر به ایجاد کبدی ناسالم می شود. همچنین می تواند منجر به یک بیماری جدی شود که به عنوان بیماری کبد چرب شناخته می شود.

انجام سه تغییر فوق در رژیم غذایی می تواند به بهبود طبیعی کبد کمک کند. اما یک ماده غذایی وجود دارد که می تواند این فرآیند را بیش از حد مفیدتر کند: عسل ارگانیک خام.

مصرف یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک خام در یک لیوان آب سرد یا گرم (حداکثر 37 درجه سانتی گراد)، یک بار در هر روز صبح، 30 دقیقه قبل از صبحانه می تواند به از بین بردن سموم بیشتری از بدن در طی یک روز نسبت به سایر غذاها در طی هفته ها کمک کند.

عسل ارگانیک خام، شهدی زنده و پر از مواد مغذی زنده، آنزیم ها و پری بیوتیک ها است که در سیستم هضم شما تکثیر یافته و به بدن شما کمک می کند تا سموم بدن را سریع تر دفع کند. آب، خاصیت عسل خام ارگانیک را آزاد یا فعال می کند؛ بنابراین یک قاشق چای خوری عسل خالی، تأثیر مخلوط آن در آب سرد یا گرم را برای بدن ندارد.

تمام عسل های ارگانیک و طبیعی رایحه برای این رژیم های غذایی مناسب هستند و وقتی که یک بار در روز به صورت مخلوط در آب مصرف شوند، به عنوان یک مکمل فوق العاده غذایی محسوب می شوند.


منبع: latinhoneyshop

حساب کابری