سه ویژگی ارزشمند عسل طبیعی

سه ویژگی ارزشمند عسل طبیعی

از ویژگی های عجیب و غریب آنتی بیوتیک، آنتی اکسیدان و هیدروسکوپیک عسل طبیعی لذت ببرید:

توضیحی که در زیر می آید نشان می دهد که چرا عسل نه تنها یک غذای محبوب است بلکه همچنین دارویی فوق العاده می باشد.

1- عسل هیروگوسکوبیک است
عسل طبیعی دارای ماهیت هیروگوسکوپیک است به این معنی که وقتی در معرض هوا قرار می گیرد به طور طبیعی رطوبت را از هوا جذب می کند.
به همین دلیل در درمان زخم های باز، عسل مفید است زیرا می تواند با حفظ رطوبت پوست، از رشد بافت های جدید جلوگیری کند و بدون برداشتن هرگونه پانسمان به بهبود زخم های باز کمک کند. خواص هیدروژیکی عسل ارگانیک نیز آن را یک ماده ایده آل برای استفاده در بسیاری از لوازم آرایشی می کند، زیرا پوست را هیدراته و تازه نگه می دارد و مانع از خشک شدن آن می شود. بنابراین، بعضی افراد عسل را “هوستر طبیعی” می دانند، زیرا رطوبت را جذب و حفظ می کند. استفاده از عسل ارگانیک برای پوست و مو باعث نرمی و براقی فوق العاده پوست و مو می شود.

2- عسل طبیعی ضد باکتری است
عسل یک ماده ضد باکتری است. محققان در ابتدای قرن بیستم، خواص شفابخش عسل را به ثبت رساندند.البته این کار با توسعه آنتی بیوتیک ها متوقف شد، اما اخیرا توسعه مقاومت به آنتی بیوتیک ها منجر به احیای علاقه به خواص شفابخش عسل شده است.
عامل ضد میکروبی موثر در عسل طبیعی رشد برخی از باکتری ها را متوقف می کند. عسل شامل آنزیمی است که پراکسید هیدروژن تولید می کند که به نظر می رسد دلیل اصلی فعالیت ضد میکروبی عسل است. به عنوان مثال، عسل یک درمان مفید برای زخم ها و پوست است. بریدگی ها، ساییدگی ها و خراش ها را با عسل می توان پوشاند تا مانع از ورود باکتری ها به زخم و بهبود سریع زخم شود.

عسل ارگانیک می تواند با درمان باکتری هایی که موجب شیوع بیماری می شوند، در درمان آکنه های جزئی کمک کند، در حالی که مرطوب کننده پوست نیز هست و  به جوان سازی پوست کمک می کند. انواع عسل طبیعی به میزان قابل توجهی در قدرت ضد میکروبی که تا 100 برابر تفاوت دارند. عسلی که از بوته مانوکا گرفته شده است، که به میزان زیادی در نیوزیلند یافت می شود، بالاترین توانایی خواص ضد میکروبی را دارد.

3- عسل یک منبع آنتی اکسیدان است
عسل طبیعی دارای خواص آنتی اکسیدانی طبیعی است که می تواند عوامل شیمیایی مخرب بیولوژیکی را که با بسیاری از بیماری ها مانند سرطان ارتباط دارد، نابود کند. مطالعات همچنین نشان می دهد که عسل های تیره رنگ مانند گندم سیاه دارای ضد آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به انواع رنگ های روشن هستند.
نه تنها آنتی اکسیدان های عسل ارگانیک به ریشه های رادیکال های آزاد در بدن کمک می کنند، بلکه این مواد بخشی از مواد مغذی برای رشد بافت های جدید نیز هستند. این خواص عسل طبیعی به محافظت از پوست در برابر خورشید کمک می کند تا پوست را جوان سازی کند. به این ترتیب، تعداد زیادی از محصولات مراقبت از پوست مانند کرم های ضد آفتاب و محصولات پاک کننده صورت برای درمان پوست آسیب دیده یا خشک از عسل در فرمول تولید خود استفاده می کنند.

حساب کابری