سوپ پیاز فرانسوی

سوپ پیاز فرانسوی

سوپ پیاز فرانسوی یکی از ساده‌ترین سوپ‌های موجود است و نیاز به حداقل مواد تشکیل دهنده دارد. اگر این سوپ را یک بار درست کنید در منوی همیشگی غذا‌هایتان آن را قرار خواهید داد. در ادامه با ما همراه شوید تا شما را با طرز پخت این سوپ خوشمزه آشنا کنیم.

مواد لازم:

پیاز زرد ورقه‌ای خرد شده: ۲ عدد متوسط

کره: ۶ قاشق غذاخوری

عسل طبیعی: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: ۱ قاشق چایخوری

فلفل: ¼ قاشق چایخوری

آرد: ۴ قاشق غذاخوری

آویشن تازه خرد شده: ۱ قاشق چایخوری

آب گوشت گاو یا مرغ: ۴ لیوان

نان باگت: ۲ عدد

پنیر گرویر رنده شده: به میزان لازم

پنیر پروولون رنده شده: به میزان لازم

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی:

یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید، کره را در آن بریزید و گرم کنید. پیاز خلال شده را اضافه کنید، حرارت را کم کنید و هر از گاهی هم بزنید تا نرم و کاراملی شود. سپس آرد، نمک، فلفل، آویشن و عسل را با همزن مخلوط کرده به قابلمه اضافه کنید و به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مدام هم بزنید. آب گوشت را اضافه کنید و به مدت ۲۵ دقیقه بجوشانید. سوپ را در کاسه‌های رامکین بریزید و روی آن تکه‌های نان باگت قرار دهید و از پنیر گرویر و پنیر پروولون روی آن‌ها بریزید. چند دقیقه تفت دهید تا پنیر آب و رنگ آن قهوه‌ای شود. این سوپ آماده سرو است.

اگر تمایل به نگهداری این سوپ را دارید می‌توانید آن را در کیسه‌های زیپی بریزید و در فریزر به مدت ۳ ماه نگهداری کنید. هنگام مصرف مجدد، آن را یک شب در یخچال قرار دهید یا یک کیسه را در آب در حال جوش قرار دهید. پس از یخ زدایی، سوپ را دوباره به جوش بیاورید، سپس در ظرفی بریزید، باگت، پنیر را روی آن بریزید و بپزید تا پنیر خوب آب شود.

منبع: lavenderandmacarons.com

حساب کابری