سوپ کدو تنبل با عسل

سوپ کدو تنبل با عسل

با همراهی گرمتان در این مقاله از عسل رایحه شما را با طرز تهیه سوپ کدو تنبل با عسل آشنا خواهیم کرد. اگر از علاقمندان به سوپ هستید، می توانید این سوپ را در فصول سرد سال درست کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم:

کدو تنبل: 1 و نیم کیلوگرم، نگینی خرد شده و بدون دانه

پیاز: 2 عدد خرد شده

سیر: 1 بوته

عسل طبیعی: 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون:  2 قاشق غذاخوری

زنجبیل رنده شده (اختیاری): 2 قاشق غذاخوری

پودر کاری: 1 قاشق غذاخوری

خامه: ½ فنجان

آب: 4 فنجان

آب مرغ (یا آب سبزیجات برای یک سوپ گیاهی): دو فنجان

پاپریکا دودی (اختیاری)

طرز تهیه سوپ کدو تنبل با عسل:

فر را با دمای 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. سینی فر را با کاغذ نچسب بپوشانید و کمی روغن بزنید. کدو تنبل، سیر و پیاز را در سینی بریزید، با نمک و فلفل آنها را مزه دار کنید. روی آن روغن زیتون و عسل بپاشید. حدود یک ساعت یا تا زمانی که کدو حلوایی نرم و پیاز طلایی شود، در فر قرار دهید. اجازه دهید تا به اندازه کافی خنک شود.

کدو تنبل پخته شده را در یک قابلمه بزرگ بریزید. پیاز و سیر را از پوست کدو جدا کنید و به تابه اضافه کنید. پودر کاری را داخل خامه هم بزنید. آب، خامه و زنجبیل (در صورت استفاده) را به تابه اضافه کنید. با استفاده از مخلوط کن دستی هم بزنید تا یکدست شود. تا زمانیکه سوپ به جوش آمد، آن را روی حرارت قرار دهید. (بهتر است آن را کامل نجوشانید، زیرا ممکن است باعث بریده شدن خامه شود.) سوپ آماده سرو است، آن را داخل کاسه ها ریخته و در صورت تمایل، کمی پاپریکا دودی روی آن بپاشید. با نان خرد شده سرو کنید.

نکته:

ترفند درست کردن یک سوپ کدو تنبل خوش طعم این است که کدو را با قطره ای عسل از قبل در فر برشته کنید. گرما با قندهای طبیعی موجود در عسل ترکیب می شود و به کاراملی شدن کدو تنبل کمک می کند و به آن طعم دودی می دهد.

حساب کابری