سیب پخته با عسل

سیب پخته با عسل

سیب پخته با عسل طبیعی یکی از میان وعده های لذیذ به شمار می رود که به صورت کاراملی و گرم سرو می شود. خوردن سیب پخته با عسل در ماه های سرد سال پیشنهاد می شود. سیب پخته شده را با خامه غلیظ و داغ نیز سرو می کنند. شما می توانید از سیب مورد علاقه خود بهترین استفاده را بکنید؛ سیب های عسلی به دلیل بافت طبیعی ترد و محکمی که دارند داخل فر له نمی شوند. سیب های ترش و ترد می توانند جفت مناسبی برای عسل باشند و همین طور استفاده از سیب های شیرین در این دستورالعمل، موجب می شود که از شیرین کننده های کم تری استفاده کنید. اما سیب هایی که آبدار هستند و از هر دو طعم شیرین و ترش برخوردار هستند؛ می توانند گزینه های منحصر به فردی برای سیب پخته و عسل به حساب بیایند. از عسل طبیعی با طعمی ملایم استفاده کنید تا به طعم طبیعی سیب اجازه درخشیدن بدهد.

مواد لازم جهت آماده کردن سیب پخته با عسل

سیب شسته شده: 6 عدد

آب لیموی تازه: 4 قاشق چای خوری

عسل طبیعی: 1 و2/1 پیمانه

کره: 3 قاشق غذا خوری

آب سیب: 2/1 پیمانه

دارچین آسیاب شده: 4/1 قاشق چای خوری

آجیل خرد شده(گردو یا بادام): 4/1 پیمانه

شکر قهوه ای: 4/1 پیمانه

میوه خشک خرد شده(پیلاس، زغال اخته، انجیر یا مویز): 4/1 پیمانه

ماست یونانی خامه ای یا بستنی(برای سرو سیب پخته با عسل): 1 و 2/1 پیمانه

جوز هندی آسیاب شده: 4/1 قاشق چای خوری

طرز تهیه سیب پخته با عسل

1.دمای فر را بر روی 375 درجه سانتی گراد تنظیم کنید.

2.ساقه سیب ها را جدا کنید و هسته های آن ها را تخلیه کنید ولی مراقب باشید به پایه سیب آسیبی نرسد و قسمتی از پوست بالایی حفره ایجاد شده را جدا کنید.

3. در یک کاسه بزرگ میوه های خشک، شکر، آجیل، دارچین و جوز هندی را با هم مخلوط کنید و به کناری بگذارید.

4. هر حفره را با 1 تا 2 قاشق چای خوری عسل و تکه های کوچک کره و آب لیمو پر کنید.

5. هر سیب را با مخلوط خشک شده پر کنید و یک تکه کره را روی سوراخ سیب پر از مخلوط قرار دهید. روی همه سیب ها کمی عسل بریزید و سیب ها را در سینی فر قرار بدهید. بعد از گذشت 25 دقیقه، روی سیب ها را با فویل بپوشانید و بگذارید به مدت 10 الی 20 دقیقه دیگر نیز تا زمانی که کاملاً نرم شوند، بپزند.

6. برای تهیه سس دسر خود؛ آب سیب را بجوشانید تا به صورت شربت دربیاید. سیب های پخته شده را درون یک کاسه کم عمق قرار بدهید و سس دسر را بر روی آن ها بریزید.

7. در صورت تمایل می توانید ماست یونانی یا بستنی به دسر خود اضافه کنید.

نوش جان…

حساب کابری