نحوه تشخیص اصل بودن عسل

شش راه برای تشخیص عاری بودن عسل از مواد شیمیایی مضر

تحقیقات علمی منتشر شده در مجله Science در سال 2017 میلادی نشان داد که تا 75 درصد عسل جهان، آلوده به مواد شیمیایی است و می تواند برای انسان مضر باشد.

دانشمندان 198 نمونه عسل از شش قاره را آزمایش کردند و 75 درصد آن ها حاوی حداقل یک نوع ماده شیمیایی نئونیکوتینوئید یا یکی از سموم دفع آفاتی بوده اند که می توانند برای انسان مضر باشند.

غلظت این سموم دفع آفات در نمونه های عسل موجود در آمریکای شمالی (86٪) ، آسیا (80٪) و اروپا (79٪) بوده است.

کمترین غلظت سموم دفع آفات در آمریکای لاتین (57٪) مشاهده شد.

این خبر ممکن است برای برخی شوکه کننده باشد؛ اما این یک حقیقت انکار ناپذیر است که اهمیت اصل بودن عسل را نشان می دهد. با این حساب، مصرف کنندگان در سراسر جهان حین خرید عسل به دام کلاهبرداران می افتند!

خبر خوب این است که خرید عسلی که به مواد شیمیایی مضر آلوده نباشد، امکان پذیر و آسان است. این عسل ها دیگر نمی توانند به شما یا خانواده شما آسیب برسانند.

در این جا، شش نکته کوتاه آورده شده است که می توانید قبل از خرید عسل بررسی کنید تا احتمال آلودگی عسل خریداری شده خود را به مواد شیمیایی مضر کاهش دهید.


1. آیا نام و آدرس سازنده یا توزیع کننده روی برچسب است؟

در اتحادیه اروپا لازم است که نام و آدرس شرکت تولید کننده یا توزیع کننده عسل بر روی برچسب به طور کامل وجود داشته باشد. فقط وجود یک وب سایت، آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه روی برچسب عسل کافی نیست.

وقتی فرد فروشنده می ترسد که مشخصات خودش را روی برچسب عسل ثبت کند، چقدر به خوردن آن عسل به عنوان یک ماده غذایی اطمینان دارید؟! آیا حاضرید کودک شما چنین عسلی را مصرف کند؟!


2. آیا کشور مبدا در برچسب مشخص شده است؟

آیا می دانید عسل از کدام کشور است؟ اگر هیچ کشور مبدا خاصی روی برچسب مشخص نشده باشد، آن عسل احتمالا ترکیبی از عسل های سراسر جهان است که برخی از آن ها می توانند به مواد شیمیایی مضر آلوده شده باشند.


3. آیا عسل قانونی است؟

بر اساس بخشنامه 2016/601 اتحادیه اروپا، فقط 44 کشور از سراسر جهان مجاز به صادرات عسل طبیعی به اتحادیه اروپا هستند. این 44 کشور، کشورهایی هستند که مقامات آن ها به اتحادیه اروپا ثابت کرده اند که عسل آن ها حاوی مواد شیمیایی، سموم دفع آفات و آنتی بیوتیک های مضر برای انسان ها نیست.

قبل از این که عسل از هر یک از این کشورها به اتحادیه اروپا صادر شود، دولت آن کشور باید یک گواهی بهداشت حیوانات بهداشتی همراه با حمل عسل را به اتحادیه اروپا صادر کند.

سپس، دامپزشکان بهداشت بندر، محموله عسل را هنگام ورود به اتحادیه اروپا بازرسی می کنند. گاهی اوقات ظروف را به صورت فیزیکی باز می کنند و از نظر مواد شیمیایی مضر آزمایش می کنند.


4. آیا عسل در یک بطری پلاستیکی یا درون یک بطری شیشه ای است؟

در دماهای خاص، پلاستیک شروع به آزاد سازی مواد شیمیایی می کند. عسل فاقد مواد شیمیایی را می توان سال ها در ظروف پلاستیکی نگهداری کرد.


5. آیا عسل در یک شهر یا منطقه ساخته شده است؟

عسل حاصل از کندوهایی که در بالای ساختمان ها یا مناطقی که خانه ها، کارخانه ها، ماشین ها، کامیون ها، جاده ها، مواد شیمیایی و سطل های زباله در اطراف آن ها وجود دارد، به احتمال زیاد به مواد شیمیایی آلوده شده است.

عسل محلی بسیار خالص به نظر می رسد؛ این مسئله در صورتی درست است که عسل در منطقه ای طبیعی و دور از خانه و اتومبیل تولید شود. در غیر این صورت، احتمالاً آن عسل مملو از مواد شیمیایی و سموم دفع آفات است.


6. آیا عسل ارگانیک است؟ در این صورت، آیا کد صدور گواهینامه آلی و نماد آلی سبز اتحادیه اروپا بر روی برچسب وجود دارد؟

عسل ارگانیک توسط یک دولت شخص ثالث منصوب شده است که از نظر تولید ارگانیک تایید شده و از همه مواد شیمیایی در طول تولید دور بوده است؛ یا به عبارت دیگر، در تمام طول زنجیره تامین و تا زمانی که عسل روی میز صبحانه شما قرار بگیرد، عاری از هر گونه مواد شیمیایی مضر برای انسان ها می باشد.

در اتحادیه اروپا، تبلیغ و فروش عسلی به عنوان یک عسل “ارگانیک” ، بدون داشتن کد تاییدیه ارگانیک روی برچسب، غیرقانونی است.

اگر عسل ارگانیک نباشد، مصرف آن به شرطی که به طور قانونی به کشور وارد شده باشد می تواند همچنان بی خطر باشد. اما اگر فقط عسل ارگانیک مجاز می خورید، مطمئن باشید که عسل شما 100٪ عاری از هرگونه مواد باقی مانده شیمیایی است.

بنابراین دفعه دیگر که یک شیشه عسل خریداری کردید، لحظه ای به آن چه می خرید فکر کنید.


منبع:latinhoneyshop.com

حساب کابری