شیر عسل برای تسکین سرفه

شیر عسل طلایی چگونه می تواند به تسکین سرفه های خشک کمک کند؟

یک پژوهش صورت گرفته در سال 2019 میلادی که در مجله Frontiers of Microbiology منتشر شده است، تأثیرات مثبت کورکومین را در ذات الریه ویروسی گزارش کرده است. پنومونی ویروسی در حال حاضر به عنوان عارضه ویروس کرونا، به طور گسترده ای گسترش یافته است. شیر عسل طلایی، یک دستور قدیمی آیورودا برای رفع سرفه های خشک است.


کورکومین چیست؟

کورکومین یک ماده فعال زیستی است که یک ادویه رایج است و به زردچوبه معروف است.

زردچوبه، ادویه ای است که از ادویه های آشنا و معروف در غذاهای شرقی و به خصوص هندی است. در زبانهای دیگر، زردچوبه به نامهای مختلف دیگری شناخته می شود.

زردچوبه یک گیاه گلدار بومی در هند و جنوب شرقی آسیا است. این ادویه، یکی از اعضای خانواده زنجبیل ها است و ریشه های آن شبیه به ریشه زنجبیل است. هر ساله این ریشه ها برداشت، خشک و سپس آسیاب می شوند تا پودر نارنجی و درخشان مورد نیاز در سراسر جهان تولید شود.

چرا کورکومین خاص است؟

تعدادی از مطالعات در مورد زردچوبه، خواص ضد التهابی ، ضد باکتریایی و ضد ویروسی کورکومین را گزارش داده اند.

شاید به همین دلیل است که هزاران سال است از این ادویه در انواع داروهای گیاهی در هند، چین و جزایر اقیانوس آرام استفاده می شود.

خواص کورکومین چیست؟

مطالعات زیادی در مورد اثرات کورکومین بر بدن انسان انجام شده اند.

یک مطالعه در سال 2017 میلادی، در گروه تغذیه در دانشگاه میشیگان مرکزی در ایالات متحده، به طور گسترده ای در مورد برخی از این اثرات، گزارش در دسترس ما قرار داده است.

محققان این پژوهش، اثرات مثبت کورکومین را در شرایطی از جمله کلسترول بالا، دیابت و سرفه خشک گزارش کرده اند.

مطالعه دیگری که در سال 2019 میلادی در مجله Frontiers of Microbiology منتشر شده است، شش محقق از دانشگاه های آلمان ، برزیل و اندونزی را گرد هم آورد. جالب اینجاست که این مطالعه، از اثرات مثبت کورکومین در ذات الریه ویروسی گزارش داده است. پنومونی ویروسی در حال حاضر به عنوان عارضه ویروس کرونا گسترش یافته است.

در انتهای این مطالعه، نتیجه ای مبنی بر این که کورکومین درمانی برای ذات الریه ویروسی است، گرفته نشد؛ ولی باز با این حال، محققان این پژوهش اعلام کردند که برای بررسی این اثرات کورکومین نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد.

هیچ درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد. هرکسی خلاف این را بگویید، مطمئن باشید که سعی دارد مردم را گمراه کند. با این حال، گزارش شده است که داروهای گیاهی در برخی از علائم ویروس کرونا موثر هستند.

کورکومین چگونه توسط بدن جذب می شود؟

زردچوبه در واقع ادویه ای محلول در چربی است؛ بنابراین هنگامی که با ماده چربی مانند روغن یا شیر مصرف شود، بهتر در بدن جذب می شود.

مطالعه دانشگاه میشیگان که پیش تر به آن اشاره کردیم، همچنین نشان داد که افزودن فلفل سیاه به زردچوبه باعث افزایش جذب کورکومین در بدن تا 2000٪ می شود.

نوشیدن یک لیوان شیر عسل طلایی، هر شب یک ساعت قبل از خواب، یکی از موثرترین راه ها برای ورود زردچوبه به رژیم غذایی شماست.

خواص ضد باکتریایی عسل همراه با خواص ضد التهابی زردچوبه در یک نوشیدنی قدرتمند، مناسب برای کمک به تسکین مسیرهای هوایی که باعث سرفه خشک می شوند، است.


شیر عسل طلایی چیست؟

شیر عسل طلایی، یک نوشیدنی است که از زردچوبه، عسل، شیر و فلفل تهیه می شود.

مواد مورد نیاز:

  1.  1 لیوان شیر آلی
  2. 1 قاشق چای خوری عسل ارگانیک رایحه
  3. 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
  4. کمی فلفل سیاه

1. شیر را حرارت دهید تا حدود 40 درجه سانتی گراد شود (ولرم). معمولاً حدود 50 ثانیه حرارت دادن به آن  در مایکروویو کافی است.

2. عسل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا جایی که در شیر حل شود. اگر شیر خیلی گرم باشد، مواد مغذی موجود در عسل خام از بین می روند. بنابراین هرگز عسل را در مایکروویو قرار ندهید.

3. زردچوبه را اضافه کرده و مخلوط کنید تا در شیر حل شود.

4. کمی فلفل سیاه اضافه کنید.

نوش جان…

از زردچوبه به دلیل داشتن رنگ نارنجی روشن، به عنوان رنگ رنگ نیز استفاده می شود. زردچوبه باعث لک شدن دندان می شود؛ بنابراین توصیه می شود شیر طلایی را با نی بنوشید تا از زرد شدن دندان خود جلوگیری کنید.


منبع: latinhoneyshop

حساب کابری