طرز تهیه لوبیا برگر با عسل

طرز تهیه لوبیا برگر با عسل

ایده پخت لوبیا برگر بسیار عجیب و نادر است ولی اگر گیاهخوار و یا ویگن هستید بهتر است که طرز تهیه آن را مطالعه کنید، چون به طور قطع از آن استقبال خواهید کرد. به طور معمول دستورالعمل تهیه همبرگرهای گیاهی کمی سخت و دشوار است ولی درباره این لوبیا برگیر این طور نیست. از تبدیل کردن لوبیا به مایه لوبیا پرهیز کنید. له نشدن کامل لوبیا ها به همبرگر بافتی دلچسب و لذیذ می دهند و باید دقت کنید که در له کردن لوبیا زیاده روی نکنید تا همبرگر خمیر نشود. همبرگر های گیاهی خنگی اگر به درستی تهیه نشوند، بافت بسیار نرمی پیدا می کنند و به همین دلیل باید قبل از له کردن حبوبات، آن ها را بشویید و آبکشی کنید.

مواد لازم برای برگر لوبیا

2 پیمانه برنج قهوه ای پخته شده

1 کنسرو لوبیا آبکش شده

1 کنسرو نخود آبکش شده

4 قاشق غذاخوری روغ زیتون

2 حبه سیر خرد شده

2/1 پیاز خرد شده

1 قاشق غذا خوری عسل طبیعی

2 قاشق غذاخوری سس باربیکیو

2/1 پیمانه آرد سوخاری

1 قاشق غذا خوری فلفل

1 قاشق غذا خوری زیره

2 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری فلفل

کاهو

آووکادو

گوجه فرنگی

نان

چاشنی برای سرو

طرز تهیه لوبیا برگر با عسل
طرز تهیه لوبیا برگر با عسل

طرز تهیه برگر لوبیا

برنج را بپزید و بگذارید خنک شود. نخود و لوبیا را بشویید و آبکشی کنید. نخود و لوبیا را داخل یک ظرف بزرگ بریزید و با همزن شروع به له کردن آن ها کنید ولی در له کردن زیاده روی نکنید تا لوبیا و نخود تبدیل به خمیر نشوند. سیر و پیاز را با روغن زیتون تفت دهید تا معطر شوند و سپس آن ها را به لوبیا و نخود اضافه کنید. عسل طبیعی و سس باربیکیو را نیز به مخلوط لوبیا اضافه کنید. در یک ظرف دیگر آرد سوخاری، فلفل، زیره سبز، نمک و پودر فلفل پاپریکا را با یکدیگر مخلوط کنید. برنج خنک شده را به لوبیای له شده اضافه کنید و سپس مخلوط آرد سوخاری را با لوبیا کاملا مخلوط کنید. یک مشت از مخلوط را بردارید و آن را به شکل برگر دربیاورید. می توانید برگر ها را در اندازه های متفاوت درست کنید تا برای یک میان وعده یا یک وعده کامل آماده باشند. روغن زیتون را در ماهیتابه بریزید و شروع کنید به سرخ کردن برگرها، حدود 4 الی 4 دقیقه برای سرخ شدن کامل هر همبرگر کافی است. فراموش نکنید که شعله را بسیار کم یا زیاد نکنید؛ حرارت متوسط بسیار مناسب است. برگر شما آماده است و می توانید با مواد خوراکی دلخواه خود شروع به آماده سازی برگرها در نان بکنید.

طرز تهیه لوبیا برگر با عسل
طرز تهیه لوبیا برگر با عسل

نکات کوچک ولی کاربردی

می توانید به جای آرد سوخاری، گردوی برشته شده وخرد شده و مقداری کینوآ پخته شده یا قارچ را جایگزین کنید. شما می تواند سبزیجات دیگر را نیزبه این برگر اضافه کنید تا هم طعم متفاوت تری داشته باشد و هم رنگ زیبایی به خود بگیرد. به طور مثال می توانید برای دادن یک رنگ زیبا به برگر از چغندر استفاده کنید و یا کدو حلوایی خرد شده و پخته شده و کمی قهوه ای نیز گزینه مناسبی برای برگر خواهد بود. البته می توانید از اسفناج و فلفل نیز استفاده کنید. سعی کنید بهترین فرم و شکل ممکن را با دست به برگر ها بدهید.

طرز تهیه لوبیا برگر با عسل
طرز تهیه لوبیا برگر با عسل

ترکیب طعم ها

سعی کنید طعم های جدید را در غذاهای خود امتحان کنید. می توانید ذرت شیرین را به مخلوط لوبیا و برنج اضافه کنید و یا از گوجه فرنگی و فلفل تفت داده شده برای یک طعم جدید در مخلوط لوبیا بهره بگیرید. به جای زیره سبز و پودر فلفل پاپریکا از ریحان و پونه کوهی استفاده کنید. مقدار مواد لازم را تغییر بدهید و در استفاده از چاشنی ها خلاقیت به خرج بدهید و در آن ها تغییر ایجاد کنید.

نوش جان

حساب کابری