عسل، کم هزینه تر و ماندگارتر در زمین

عسل، کم هزینه تر و ماندگارتر در زمین

امروزه مردم در سراسر جهان در حال بحث کردن درباره این موضوع هستند که چگونه می توانیم یک سیاره سالم و شاد را داشته باشیم. مجموعه ای از کارها وجود دارد که می توانیم برای کمک به این هدف انجام دهیم. از کاهش مصرف پلاستیک تا استفاده از حمل و نقل عمومی و حتی خوردن عسل ارگانیک همگی از جمله این راه ها هستند. بله! درست خواندید! گفتیم خوردن عسل. به همین دلیل است که عسل یکی از پایدارترین غذاهای کره زمین است.

1. تولید محصول عسل نیازی به کشت زمین ندارد

این یک واقعیت ناراحت کننده است که در هر ثانیه، یک جریب جنگل بارانی قطع می شود. این امر عمدتا برای تأمین نیازهای غذایی ما، به ویژه شکر است. تولید نیشکر عمدتا در مناطق گرمسیری انجام می شود که سطح خاک سطحی آن ها ضعیف است. در نتیجه، زمین فقط می تواند رشد سالم را برای مدت کوتاهی حفظ کند؛ این به این معنی است که پس از آن باید زمین جدید را جایگزین زمین قدیمی کنیم. غالباً درختان قطع می شوند تا جای کاشت محصولات نیشکر فراهم شود. این جنگل زدایی منجر به از دست رفتن تنوع زیستی غیر قابل تعویض می شود؛ به ویژه در مناطق گرمسیری که تنوع زیستی گونه ها در بیشترین حد خود قرار دارد. تولید شکر در بخش کشاورزی بسیار زیاد است. اما تقریباً همه محصولات برای تولید به زمین احتیاج دارند. با این حال، عسل یک محصول استثناء است. برای تولید عسل، تنها چیزی که به آن نیاز دارید، تعدادی زنبور و گل است که هر دو در زمین دست نخورده رشد می کنند. یعنی لازم نیست هیچ درختی قطع شود (به غیر از چوبی که برای ساخت خانه هایی که در آن زندگی می کنند، استفاده می شود)، نیازی به پرورش هیچ علف یا زیستگاه بومی نیست، تخریب خاک وجود ندارد و به دلیل تولید عسل، هیچ گونه ای از بین نمی رود. زمین می تواند دقیقاً همان طور که هست بماند و زنبورها هم در عین حال، کارهای عادی خود را انجام دهند، شهد جمع کنند و عسل هایی را بسازند که همه ما می شناسیم و آن ها را دوست داریم.

2. انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از تولید عسل بسیار کم است

آیا می دانید دام ها و محصولات جانبی آن ها حداقل 32000 میلیون تن دی اکسید کربن در هر سال یا به عبارت دیگر، 51٪ از کل انتشار گازهای گلخانه ای در سراسر جهان را تشکیل می دهند. متأسفانه تمام تولیدات غذایی، ردپای کربن باقی می گذارند؛ اما تغییر رژیم غذایی ما به گزینه های “سبزتر” می تواند به کاهش تأثیر آن بر محیط کمک کند. خوشبختانه پرورش زنبورهای عسل و بسته بندی عسل خام ما به حداقل منابع و انرژی نیاز دارد. به تراکتورهای بزرگ و کودها نیازی نیست. در حقیقت، تنها چیزی که ما به آن نیاز داریم این است که در طول بهار و تابستان، هر چند هفته یک بار به سمت کندوهای خود حرکت کنیم و عسل طبیعی را به راحتی از کندوها، به شیشه و سپس به کمد آشپزخانه خود منتقل کنیم. فرآیند تولید ساده، دلیل اصلی این موضوع است که عسل یک غذای پایدار است.

عسل، کم هزینه تر و ماندگارتر در زمین

3. می توانید عسل ایرانی را خریداری کنید

آیا تا به حال برچسب “محل تهیه غذاها”ی خود را خوانده اید؟ متأسفانه برخی از خوشمزه ترین غذاها هم مسافت زیادی را طی کرده اند تا به ما برسند. مقدار زیادی از موزها از اکوادور می آیند، مقدار زیادی شکر از برزیل می آید، بسیاری از بره هایی که در کانادا خورده می شوند، به معنای واقعی کلمه از استرالیا یا نیوزیلند به سراسر جهان سفر کرده اند تا به بشقاب های انسان ها برسند. اگر چه توقف در خوردن همه این غذاهای خوشمزه یک گام بزرگ است، اما انتخاب ایده آل محصولات غذایی در صورت امکان، ایده خوبی است. و وقتی نوبت به عسل می رسد، مطمئناً این امکان وجود دارد! ایران سالانه مقدار زیادی عسل طبیعی تولید می کند که خوانسار سهم قابل توجهی در این زمینه به خود اختصاص داده است!

حساب کابری