عسل، یک غذای کامل برای پیشینیان

عسل، یک غذای کامل برای پیشینیان

عسل، یک غذای کامل برای پیشینیان

از زمان عصر حجر، عسل  طبیعی ارزش غذایی و دارویی پیدا کرد. غارنشینان آن زمان به تلاش زیادی کردند تا توانستند بر زنبورهای وحشی غلبه کنند و عسل شیرین و جذاب را استخراج کنند، که در نهایت این کار باعث شد عسل به عنوان غذای اصلی انسان ها عصر حجر شناخته شود.

تاریخچه مختصری از عسل

از زمان ساخت اهرام باستانی مصر عسل طبیعی نگهداری شده است. باستان شناسان از کشف این غذا و اینکه دارای ماندگاری بالا است متحیر شدند. زنبورداران 2500 قبل از مسیح عسل را از کندو استخراج می کردند، که این را می توان در حکاکی غارهای مصر باستان یافت. خمره های عسل که از مقبره های باستانی کشف شده، حاکی از آن است که عسل در دوره های بعدی نیز مورد استفاده قرار می گرفته، و این نشان می دهد که عسل برای گروه های مختلف مردم در طول تاریخ دارای ارزش بوده است.

فواید عسل طبیعی در رژیم غذایی

عسل طبیعی یک ماده تنظیم کننده کلسترول است زیرا می تواند کلسترول بد را کاهش داده و سطح کلسترول سالم را بالا ببرد. علاوه بر این، عسل به عنوان منبع انرژی طبیعی در رژیم غذایی بسیار مفید است. این ماده باعث ایجاد سوخت بدن از طریق گلیکوژن در کبد می شود، و این هنگامی  که از خواب بیدار می شوید برای تمرین صبحگاهی، بسیار مفید است. قبل از شروع هر گونه فعالیت بدنی، در هر ساعتی از روز، عسل بهترین کربوهیدرات برای بدن محسوب می شود.

خوردن عسل ارگانیک و طبیعی در زمان باستان

اگرچه عسل ارگانیک به طور طبیعی وجود دارد و دارای فواید بسیاری برای سلامتی انسان است، اما پیشینیان اعتقاد داشتند که عسل در رژیم غذایی باید به صورت متعادل مصرف شود. عسل طبیعی حاوی مقدار مناسبی فروکتوز است، که فقط در فرآیندهای الکلی در کبد ما متابولیزه می شود.  مصرف بیش از حد این شیرین کننده طبیعی می تواند به کبد شما آسیب وارد کند، در برابر انسولین مقاومت کند و منجر به بیماری کبد، چاقی و دیابت شود.

بنابراین در مصرف عسل نیز، همانند مصرف همه مواد غذایی دیگر، باید اعتدال را رعایت کرد.

حساب کابری