عسل ارگانیک یا عسل طبیعی؟

عسل ارگانیک یا عسل طبیعی؟

عسل ارگانیک یا عسل طبیعی؟

خرید عسل این روز ها کمی دشوار است. بعضی از عسل ها دارای بر چسب “طبیعی” هستند، در حالی که برخی دیگر دارای برچسب”ارگانیک”. و تشخیص اینکه کدام یک از این دو نوع بهترین است، کمی دشوار است. بخصوص هنگامی که عسل خالص و ارگانیک هر دو بهترین نوع عسل هستند. بسیاری از افراد به اشتباه معتقدند که عسل های خالص طبیعی و ارگانیک مانند هم هستند، در حالی که تفاوت های بسیار کوچک وجود دارد که آن ها را از هم جدا می کند.


به طور کلی، عسل طبیعی خالص که برخی اوقات به آن عسل خام یا عسل معمولی نیز گفته می شود، عسلی است که به طور مستقیم از زنبور عسل گرفته شده و با فرآوری بسیار ناچیزی بسته بندی می شود. عسل طبیعی خالص نمی تواند حاوی مواد افزودنی رنگی، قند مصنوعی ذرت یا نیشکر، آنتی بیوتیک ها و یا هرگونه مواد شیمیایی اضافی باشد. برای از بین بردن ناخالصی عسل پس از استخراج، از یک کیسه توری نازک استفاده می شود. با این حال، عسل های طبیعی دست کاری نمی شوند، تقریبا خالص ترین شکل عسل طبیعی هنگام بسته بندی و فروش عرضه می شود.


هیچ عسل خالصی نمی تواند حاوی مواد افزودنی باشد و این یک قانون در ایالات متحده است. یک نوع عسل طبیعی خالص و خاص توسط نظارت برنامه ملی ارگانیک (NOP) آمریکا USDA طبق شیوه های مخصوص جمع آوری و برداشت می شود. زنبور ها هیچ نقشی در این مورد ندارند که آیا در حال تولید عسل معمولی هستند یا عسل ارگانیک. استانداردUSDA  دستورالعمل هایی را برای زدن برچسب ارگانیک روی برخی عسل های خاص ارائه می دهد. تهیه عسل ارگانیک فرآیندی است که تحت نظر این دستورالعمل تهیه شده باشد.


 تفاوت بین عسل خالص و عسل ارگانیک شامل محل کندو، شیوه تغذیه و نحوه کار با کندو عسل می باشد. شما برای تولید عسل ارگانیک حتما باید استانداردهای تعیین شده را کاملا و به طور دقیق رعایت کنید تا بتوانید از برچسب استاندارد عسل ارگانیک بر روی محصولات خود استفاده کنید.
عسل رایحه خوانسار افتخار دارد که به عنوان اولین تولید کننده عسل ارگانیک در ایران شناخته شده است و انواع عسل های طبیعی و ارگانیک را جهت مصرف همه مردم ایران عرضه کرده است.


منبع: honeysolutions

حساب کابری