عسل از گذشته های دور تا کنون

عسل از گذشته های دور تا کنون

هر چیز قدیمی هم می تواند برای سال های طولانی پرکاربرد باشد. عسل طبیعی را به طور عمده به عنوان یک ماده شفا بخش و بسیار مفید می شناسند و اثرات آن در بهبود سلامت انسان آشکار است. البته اهمیت زنبور داری برای انسان به هزاران سال پیش باز می گردد. عسل به عنوان یک ماده مغذی و پرکاربرد در بین مردم جهان جایگاه ویژه ای دارد. عسل به عنوان تنها ماده شیرین کننده موجود، از همان ابتدا به عنوان یک غذای مهم برای انسان خردمند به شمار می رفت. در واقع باید بگوییم که ارتباط بین انسان خردمند و زنبورها از عصر حجر آغاز شده است. می دانیم که زنبورها برای حفظ و نگهداری از کندو خود به شدت سرسخت هستند ولی انسان خردمند برای رسیدن به عسل شیرین حتی حاضر بود جان خود را به خطر بیندازد. اولین اشاره مکتوب به عسل متعلق به یه لوح سومری است که قدمت تاریخی آن به 2100 یا2000 سال قبل از میلاد باز می گردد و از عسل به عنوان یک مرهم یا دارو نام برده شده است. در فرهنگ های باستانی از عسل هم در مصارف دارویی استفاده می کرند و هم در زمینه تغذیه از آن استفاده شده است.

انتقال باورها درباره عسل به روزگار ما

باور به اینکه عسل طبیعی یک ماده مغذی و شفابخش است، از انسان های پیشین به ما رسیده است. عسل در یک بازه زمانی طولانی مدت، تنها ماده شیرین کننده موجود در دنیا بوده است و مردم برای یک طعم شیرین به دنبال عسل طبیعی می رفتند ولی بعد از تولید شکر صنعتی، این شکر جایگزین عسل شد و مردم دیگر شکر صنعتی را به عسل ترجیح دادند. در طول تاریخ طولانی بشر، از عسل همواره به عنوان یک ماده مغذی مفید و سالم و همچنین یک دارو نام برده شده است. یک شاخه در پزشکی به نام زنبور داری(apitherapy) این روزها بسیار گسترش پیدا کرده است و در زمینه درمان بیماری ها با استفاده از عسل و سایر محصولات زنبورعسل توسعه یافته است. همان طور که در بسیاری از داروهای باستانی رایج است و طی چند دوره این موضوع با توجه به تجربیات و شواهد ثابت شده است؛ عسل طبیعی یک شفابخش بدون عوارض جانبی است ولی این روزها با وجود شرکت های داروسازی بزرگ نمی توانیم به راحتی عسل را جایگاه قبلی خود بازگردانیم. البته مردم با دیدن عوارض جانبی بعضی از دارو ها به دنبال این هستند که با پیروی از رژیم های سالم غذایی و مواد غذایی مغذی مانند عسل به خود مراقبتی بپردازند.

عسل از گذشته های دور تا کنون

انقلاب غذایی

عسل یک جزء مهم از رژیم غذایی سالم است که به شما کمک می کند، مسیر جدیدی را برای مراقبت کردن از خود بیابید. البته هر عسلی این مزایا را ندارد و عسل های صنعتی که در فروشگاه ها می بینید؛ فاقد ویژگی ها و خصوصیات عسل طبیعی هستند و همانند آب قند غلیظ هستند. پس بهتر است که برای خرید عسل به دنبال عسل ارگانیک یا طبیعی باشید تا طعم واقعی عسل را بچشید. عسل یک ماده ضد باکتریایی است که جلوگیری از عفونت های داخلی بسیار مناسب است. پس در سریع ترین اقدام خود برای یک رژیم غذایی مناسب عسل طبیعی خالص را به غذا و نوشیدنی های روزانه خود اضافه کنید.

حساب کابری