عسل باعث کاهش علائم آسم می شود

عسل باعث کاهش علائم آسم می شود

آیا عسل باعث کاهش علائم آسم می‌شود؟

بله- عسل برای تسکین علائم تنفسی به ویژه سرفه یک ماده‌ایده‌آل، ارزان و قابل در دسترس است و عملاً هیچ عارضه جانبی ندارد. برخی از پزشکان توصیه می‌کنند از این ماده برای بیماران آسمی استفاده شود. در ادامه همراهی با ما در این مقاله با فواید این ماده در درمان آسم آشنا شوید.

چگونه عسل باعث درمان آسم می‌شود؟

به گفته محققان، عسل می‌تواند به عنوان جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک‌ها که اغلب برای این نوع عفونت‌ها تجویز می‌شوند، باشد. عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی بینی، گلو، جعبه صدا و مجرا‌های بزرگ هوا (نایژه‌ها) که از نای به ریه‌ها منتهی می‌شوند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علائم شامل گلودرد، انسداد بینی، سرفه و احتقان است. عسل از دیرباز به عنوان یک درمان خانگی برای درمان سرفه و سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. شواهدی مبنی بر استفاده از آن در کودکان وجود دارد، اما شواهدی مبنی بر اثربخشی آن برای طیف وسیعی از علائم دستگاه تنفسی فوقانی در بزرگسالان به طور سیستماتیک بررسی نشده است. برای رفع این شکاف دانش، محققان پایگاه‌های اطلاعاتی تحقیقاتی را برای مطالعات مرتبط با مقایسه عسل و فرآورده‌هایی که آن را به عنوان یک ماده تشکیل دهنده با مراقبت‌های معمول شامل می‌شد، بررسی کردند: عمدتاً آنتی‌هیستأمین‌ها، خلط‌آور‌ها، سرکوب‌کننده‌های سرفه و مسکن‌ها. آن‌ها ۱۴ کارآزمایی بالینی مناسب را پیدا کردند که شامل ۱۷۶۱ شرکت‌کننده در سنین مختلف بود. تجزیه و تحلیل داده‌های تلفیقی این مطالعات نشان داد که عسل برای بهبود علائم، به‌ویژه دفعات و شدت سرفه، مؤثرتر از مراقبت‌های معمول است. دو مورد از مطالعات نشان دادند که علائم در بین افرادی که با عسل درمان شده بودند ۱ تا ۲ روز کمتر ادامه داشت. محققان خاطرنشان می‌کنند که عسل یک ماده پیچیده است و یک محصول یکنواخت نیست. و تنها دو مورد از مطالعات شامل یک درمان مقایسه‌کننده ساختگی (دارونما) بود. آن‌ها می‌گویند قبل از اینکه بتوان به نتیجه‌گیری‌های قطعی دست یافت، کار‌های بیشتری باید انجام شود.

اما آن‌ها خاطرنشان می‌کنند: «عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی شایع‌ترین دلیل تجویز آنتی بیوتیک است. از آنجایی که اکثر URTI‌ها ویروسی هستند، تجویز آنتی بیوتیک هم بی‌اثر و هم نامناسب است و به مقاومت آنتی بیوتیکی کمک می‌کند. بنابراین، عسل ممکن است زمانی که پزشکان بخواهند چیزی را برای درمان ایمن علائم دستگاه تنفسی فوقانی تجویز کنند، جایگزینی ارائه دهد. عسل یک داروی غیرعادی است که اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای بیماران کاملاً شناخته شده است. همچنین ارزان، دسترسی آسان و آسیب‌های محدودی دارد. زمانی که پزشکان بخواهند برای URTI تجویز کنند، عسل را به عنوان جایگزینی برای آنتی بیوتیک‌ها توصیه می‌کنند. این ماده نسبت به جایگزین‌های مراقبت معمولی مؤثرتر و کمتر مضر است و از ایجاد آسیب از طریق مقاومت ضد میکروبی جلوگیری می‌کند.

عسل باعث کاهش علائم آسم می شود

از عسل ارگانیک برای محافظت و التیام ریه‌های خود استفاده کنید.

مؤثرترین روش استفاده از عسل خام ارگانیک برای التیام آسیب ریه این است که یک قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب گرم (نه داغ) مخلوط کنید و نیم ساعت قبل از صبحانه با معده خالی بنوشید. آب مواد مغذی و آنزیم‌های عسل خام ارگانیک را فعال می‌کند. ۳۰ دقیقه به بدن فرصت می‌دهد تا آن مواد مغذی را به طور کامل جذب کند. هر چه عسل خام ارگانیک قوی‌تر باشد، مواد مغذی بیشتری برای التیام بدن شما دارد.

منبع: bmj.com

حساب کابری