عسل برای درمان خانگی اسهال

عسل برای درمان خانگی اسهال

عسل یک درمان خانگی عالی برای اسهال و گاستروانتریت

آیا روز خود را با نوشیدن یک فنجان آب گرم با عسل شروع می‌کنید؟ با این کار خطر ابتلا به اختلالات گوارشی مانند گاستروانتریت (بیماری التهاب روده‌ای) و اسهال را کاهش می‌دهید. علاوه بر این، عسل نه تنها از عفونت‌های گوارشی محافظت می‌کند، بلکه آن را نیز درمان می‌کند. بنابراین، جایگزینی شکر با عسل برای فنجان صبحگاهی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه به عنوان یک درمان خانگی برای عوارض شایع معده مانند اسهال و گاستروانتریت عمل می‌کند. پس اگر مایل به دانستن این مطلب هستید که عسل چگونه به درمان این بیماری‌های گوارشی کمک می‌کند؟ ، خواندن این مقاله از وبلاگ رایحه را از دست ندهید.

خواص مفید عسل برای درمان گاستروانتریت و اسهال

گاستروانتریت باکتریایی به دلیل چسبیدن باکتری به سلول‌های اپیتلیال مخاطی ایجاد می‌شود. عسل از اتصال باکتری‌های بیماری‌زا به سلول‌های روده جلوگیری می‌کند و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت‌ها را کاهش می‌دهد و از عفونت‌های دستگاه گوارش (GI) جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، خواص ضد باکتریایی عسل نیز به بهبود سریع اسهال ناشی از عفونت باکتریایی کمک می‌کند. وقتی عسل با آب مصرف می‌شود، به بهبود جذب پتاسیم بدون افزایش مصرف سدیم کمک می‌کند. همچنین نقش کلیدی در ترمیم مخاط آسیب دیده روده با تحریک رشد بافت‌های جدید دارد و همچنین به عنوان یک عامل ضد التهابی مؤثر عمل می‌کند. از این رو، گنجاندن عسل در رژیم غذایی نه تنها از عفونت‌های باکتریایی دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند، بلکه به درمان اسهال و کم آبی بدن نیز کمک می‌کند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

بهترین راه برای بهره‌مندی از فواید ضد باکتریایی عسل استفاده از یک قاشق چای خوری آن در یک فنجان آب گرم هنگام صبح است. این نه تنها به سم زدایی بدن کمک می‌کند، بلکه خطر ابتلا به عفونت‌های مختلف دستگاه گوارش را نیز کاهش می‌دهد. حتی می‌توانید یک قاشق آب لیمو به این مخلوط اضافه کنید تا طعم و مزه بیشتری پیدا کند. اگر در حال حاضر از اسهال یا گاستروانتریت رنج می‌برید، نوشیدن عسل با آب را عادت دهید تا هیدراته بمانید و وضعیت بدنتان را به طور طبیعی بهبود بخشید.

عسل و نعنا برای درمان اسهال

یک راه مفید دیگر برای درمان اسهال استفاده از عسل و نعنا است. اگرچه ما معمولاً نعناع را برای تازگی مصرف می‌کنیم، اما از آن به عنوان یک درمان خانگی برای درمان اسهال استفاده می‌شود. ۱ قاشق چایخوری آب نعناع تازه، ۱ قاشق چایخوری آب لیمو، ۱ قاشق چایخوری عسل را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید. مصرف فوری این مخلوط با آب گرم می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

منبع: www.thehealthsite.com

حساب کابری