عسل برای درمان مشکلات سینوس ها

عسل برای درمان مشکلات سینوس ها

عسل برای درمان مشکلات سینوس ها

در مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده، مشخص شد که از هر 8 نفر 1 نفر به سینوزیت مزمن یا سینوس مبتلا می باشد. بیماری سینوس، التهاب حفره های بینی و فضای هوا در اطراف ناحیه بینی و چشم است. سینوس به دلیل ویروس ایجاد می شود و حتی اگر علائم تنفسی فوقانی به پایان رسیده باشد، این عفونت می تواند پایدار باشد.

موارد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد سینوس از زمان کودکی افراد زیادی را به دام انداخته است. همچنین موارد متعددی گزارش شده است که مصرف عسل به مدت حدودا یک سال، به بهبود مشکلات حاد سینوس کمک می کند. علاوه بر این، مشخص شده است، میزانی که عسل باکتری ها را از بین برده است از سایر داروهای تجویز شده بیشتر بوده است.


چرا از عسل برای درمان مشکلات سینوس استفاده می کنیم؟

علل اصلی بیماری سینوس چیست؟

برخی از آنها عبارتند از: کیفیت بد مواد غذایی مورد استفاده، قرار گرفتن مداوم در معرض مواد شیمیایی سمی به صورت آلودگی هوا و افزایش سطح استرس ناشی از سبک زندگی و … این موارد شما را در معرض خطر بیشتری برای ایجاد سینوس قرار می دهد. بنابراین حفظ و تقویت یک سیستم ایمنی قوی جهت ایجاد یک محیط غیرقابل مهار برای تکثیر و رشد باکتری ها ضروری است و می تواند در پیشگیری از عفونت های سینوسی کمک کند.

پیشگیری بهتر از درمان است. مصرف روزمره عسل به شما در کنترل و دفع عفونت سینوس کمک می کند. فواید عسل بسیار است و ثابت شده است که در انواع عفونت های بینی و گلو از جمله گلودرد موثر است. بیوفیلم ها میکروارگانیسم هایی هستند که در حفره های سینوس یک لایه محافظ تشکیل می دهند و می توانند منجر به عفونت های مزمن شوند. علاوه بر این، در یک مطالعه ثابت شده است که عسل حدود 70-90 درصد باکتری ها و بیوفیلم ها را از بین می برد، در حالی که آنتی بیوتیک ها فقط 18 درصد مؤثر بودند. بنابراین، عسل برای سینوس یک پیشگیری موثر و ارزان و همچنین یک درمان قوی است.


مزایای عسل برای مشکلات سینوس چیست؟

  • عسل ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد عفونی کننده است و باکتری های مسئول ایجاد مشکلات سینوسی از بین می برد.
  • عسل باعث کاهش التهاب می شود.
  • عسل جهت تسکین گلو از سرفه و درد با همه باکتری های موجود در گلو مبارزه می کند.
  • عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با باکتری ها تولید کننده مشکلات سینوس کمک می کند.
حساب کابری