عسل برای ورزشکاران

عسل برای ورزشکاران

هنگامی که در حال تمرین هستید، نحوه سوخت‌رسانی به بدنتان می‌تواند به اندازه برنامه تمرینی شما مهم باشد. با همراهی ما در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه، بدانید چه زمانی و چگونه عسل بخورید تا به اهداف تناسب اندام خود برسید. نقش اصلی کربوهیدرات‌ها در فعالیت بدنی تأمین انرژی است. برای ورزشکاران، اگر رژیم غذایی آن‌ها حاوی کربوهیدرات کافی نباشد، این احتمال وجود دارد که عملکرد و ریکاوری آن‌ها مختل شود، زیرا کربوهیدرات سوخت کلیدی برای مغز و عضلات در طول تمرین است.

چه زمانی عسل بهترین انتخاب کربوهیدراتی است؟

همه کربوهیدرات‌ها یکسان ایجاد نمی‌شوند و آن‌ها به یک شکل سوخت بدن شما را تأمین نمی‌کنند.

کربوهیدرات‌های پیچیده

کربوهیدرات‌های پیچیده مانند بلغور جو دوسر، برنج قهوه‌ای و سایر غلات کامل انرژی خود را به آرامی در طی چند ساعت آزاد می‌کنند. این باعث می‌شود آن‌ها برای سوخت‌رسانی قبل از استقامت و انرژی پایدار در طول روز شما ارزشمند باشند.

کربوهیدرات‌های ساده

قند‌های ساده، مانند عسل خالص، سیستم شما را با انرژی فوری در صورت نیاز پر می‌کند. این نوع کربوهیدرات موجود در ژل‌های انرژی‌زا و نوشیدنی‌های ورزشی برای جایگزینی سریع سوختی که در طول ورزش می‌سوزانید مناسب است. عسل خالص کاملاً طبیعی است و حاوی مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های کمیاب است. این عناصر کمیاب، به علاوه ترکیب منحصر به فرد انواع قند عسل، آن را نسبت به قند‌های فرآوری شده در شاخص گلیسمی پایین‌تری قرار می‌دهد. این منجر به تأمین انرژی پایدارتر می‌شود.

زمان‌ها و راه‌های مناسب برای افزایش عملکرد عسل در ورزشکاران را در ادامه مقاله بخوانید.

قبل از تمرین (یا مسابقه) انرژی بگیرید.

کارشناسان توصیه می‌کنند ۳-۴ ساعت قبل از مسابقه ۳۰۰-۴۰۰ گرم کربوهیدرات بخورید. این همان چیزی است که بدن شما را برای رقابت آماده می‌کند. بدن می‌تواند کربوهیدرات را ذخیره کند و از این ذخایر به عنوان منبع سوخت برای فعالیت بدنی استفاده کند. این ذخایر گلیکوژن محدود هستند، بنابراین برای کسانی که در سطح بالا تمرین می‌کنند، مهم است که در شروع هر تمرینی به طور کامل انرژی داشته باشند. کربوهیدرات‌های قبل از تمرین باید بیشتر پیچیده باشند. بلغور جو دوسر با دانه چیا، میوه و عسل یکی از بهترین گزینه‌های صبحانه قبل از تمرین است. بلغور جو دوسر به شما انرژی طولانی مدت می‌دهد، در حالی که عسل خالص ذخایر گلیکوژن شما را افزایش می‌دهد و بقیه را برای زمانی که لازم است ذخیره می‌کند.

در طول مسابقه (یا تمرین) پرانرژی بمانید.

اگر تمرینات با شدت بالا را برای مدت طولانی انجام می‌دهید و ذخایر گلیکوژن شما کافی نیست، ممکن است احساس خستگی کنید، انرژی نداشته باشید و نتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. بنابراین، مصرف منظم غذا‌های غنی از کربوهیدرات می‌تواند به شما کمک کند. گزارش‌های مجله British Journal of Sports Medicine به ورزشکاران توصیه می‌کند برای هر ساعت فعالیت ۳۰ تا ۶۰ گرم کربوهیدرات ساده مصرف کنند. این مقدار حدود سه قاشق غذاخوری عسل برای یک فرد ۷۰ کیلوگرمی است. عسل را می‌توان مستقیماً خورد یا مانند نوشیدنی ورزشی با آب مخلوط کرد. فروکتوز و گلوکز موجود در آن می‌تواند انرژی را بلافاصله به ماهیچه‌های شما برساند. عسل به دلیل ترکیبی از قند‌های طبیعی، ماده مفیدی برای استراحت پس از تمرین است. این ماده نسبت به شکر معمولی از نظر شاخص گلیسمی پایین‌تر است، به این معنی که جذب سریع آن باعث هیپوگلیسمی نمی‌شود.

پس، عسل خالص را به بخشی از برنامه غذایی متعادل و برنامه تمرینی خود برای حداکثر انرژی وارد کنید.

منبع: letstalkhoneycomb.com

حساب کابری