عسل برای کنترل وزن

عسل برای کنترل وزن

5 نکته برای استفاده از عسل برای کنترل وزن

آیا میدانستید می‌توانید با عسل وزن خود را کنترل کنید. در این مقاله از وبلاگ عسل رایحه با 5 نکته برای استفاده از عسل برای کنترل وزن آشنا می‌شوید. زمانی که سعی می‌کنید وزن خود را مدیریت کنید، عسل می‌تواند بسیار مفید باشد. پس اگر اضافه وزن دارید، عسل نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه خطر ابتلا به اختلالات قلبی عروقی را نیز کاهش می‌دهد. شاید برای شما شنیدن این نکته تعجب‌آور باشد که با خوردن یک ماده شیرین بتوان وزن خود را کاهش داد. آیا کالری موجود در عسل با تلاش شما برای مدیریت وزن مقابله نمی‌کند؟ در واقع باید گفت همه چیز به نیروی متابولیک عسل بستگی دارد. عسل باعث ایجاد تغییراتی در سیستم گوارشی می‌شود که تضمین می‌کند شما هوس خوردن قند و مواد شیرین نخواهید کرد و حتی در هنگام استراحت نیز باعث از بین رفتن چربی می‌شود. اینجا سؤال دیگری ممکن است به وجود بیاید و آن اینکه آیا افراد دیابتی می‌توانند عسل بخورند؟ نگران نباشید زیرا در مقایسه با شکر، عسل دارای مواد مغذی و ویتأمین‌های بیشتری همراه با محتوای آب بیشتری است. اما همانطور که گفته می‌شود، هر چیزی بیش از حد همیشه مضر است. بنابراین افراد دیابتی می‌توانند عسل را در حد اعتدال مصرف کنند.

چگونه می‌توان از عسل برای کنترل وزن استفاده کرد؟

۱. شکر را با عسل جایگزین کنید.

با استفاده از عسل به عنوان جایگزین، تمام قند‌ها از جمله شیرین‌کننده‌ها را حذف کنید. روز خود را با عسل در آب گرم شروع کنید، شکر را با عسل در چای و قهوه، غلات و در تمام غذا‌های خود در طول روز جایگزین کنید. شکر معمولی حاوی کالری است و به هیچ وجه برای شما مفید نیست. این کالری‌ها که به شما تغذیه بسیار کمی می‌دهند یا اصلاً تغذیه نمی‌کنند، به عنوان «کالری خالی» شناخته می‌شوند. بدن شما از مواد مغذی ضروری استفاده می‌کند تا این چربی غیر ضروری را حل کند. از آنجایی که بیشتر مواد مغذی و ویتأمین‌های مهم ما در اینجا مصرف می‌شوند، در حالی که قند خالص یا شکر را به اشکال دیگر مصرف می‌کنیم، وزن اضافه می‌کنیم. دقیقاً به همین دلیل است که عسل که منبع خوبی از مواد مغذی است، وقتی جایگزین شکر شود به کاهش وزن کمک می‌کند.

۲. کربوهیدرات‌های تصفیه نشده را انتخاب کنید.

آرد سفید تصفیه شده موجود در ماکارونی سفید و برنج سفید می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. نان کامل، ماکارونی و برنج قهوه‌ای سرشار از فیبر هستند، بنابراین برای هضم غذا مفید هستند، می‌توانند باعث طول کشیدن پردازش بدن شوند و شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارند. اطمینان حاصل کنید که کربوهیدرات کل وعده غذایی کمتر از یک چهارم وعده غذایی شما را تشکیل می‌دهد، پس در بیشتر وعده‌های غذایی خود از سبزیجات استفاده کنید.

۳. از رژیم غذایی غنی از پروتئین برای کنترل وزن استفاده کنید.

با اطمینان از داشتن پروتئین در هر وعده غذایی، برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد و از افزایش قند خون که منجر به هوس خوردن می‌شود، جلوگیری می‌کنید. سعی کنید پروتئین را تا حد امکان بدون چربی نگه دارید تا کالری کمتری داشته باشید.

۴. رژیم خواب زمستانی را دنبال کنید.

رژیم خواب زمستانی اساساً رژیمی است که به ما می‌آموزد چگونه می‌توانیم وزن خود را هنگام خواب مدیریت کنیم. در این رژیم تنها کاری که باید انجام دهید این است که شب قبل از خوابیدن یک قاشق عسل بخورید. این تکنیک از زیست‌شناسی استفاده می‌کند. عسل سوخت کبد ما را تأمین می‌کند که به نوبه خود سوخت و ساز چربی سوزی را سرعت می‌بخشد. همانطور که از نام این رژیم پیداست، می‌توانید وزن خود را در خواب زمستانی مدیریت کنید.

۵. هضم غذا را بهبود می‌بخشد.

عسل همچنین برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش شناخته شده است. خوردن یک یا دو قاشق عسل بعد از شام معجزه می‌کند. به خصوص زمانی که یک وعده غذایی سنگین میل کرده‌اید، خوردن یک قاشق عسل به کاهش وزن ساکن در سیستم گوارش شما کمک می‌کند.

روش‌های مختلف استفاده از عسل برای کنترل وزن

-عسل و آب گرم

نوشیدن آب با عسل می‌تواند به شما در کنترل وزن کمک کند. عسل که یک قند طبیعی است، نه تنها منبعی سالم از کالری است، بلکه به جلوگیری از میل شما به قند کمک می‌کند. نوشیدن عسل و آب لیمو، کنترل وزن یک شبه را تضمین نمی‌کند، اما قطعاً در طی یک دوره زمانی به علت کمک می‌کند.

-عسل و آبلیمو

معمولاً اعتقاد بر این است که نوشیدن عسل و آب لیمو با معده خالی در صبح، کنترل وزن را تسریع می‌کند. ترکیب نوشیدن آب گرم با عسل و چند قطره آب لیمو بخش بسیار مهمی از بسیاری از برنامه‌های کنترل وزن است. هر دو عسل و لیمو فواید سلامتی خاص خود را دارند، وقتی با هم ترکیب شوند نه تنها به مدیریت وزن کمک می‌کنند، بلکه سیستم شما را از چربی‌های غیر ضروری پاک می‌کنند.

برای تهیه نوشیدنی لیمو و عسل:

یک لیوان آب را بجوشانید و بگذارید خنک شود تا گرم شود.

۲-۳ قاشق عسل طبیعی رایحه را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید تا حل شود.

۲/۱ لیمو را در این مخلوط فشار دهید. این نوشیدنی را خوب هم بزنید و بنوشید.

عسل و دارچین

وقتی عسل و دارچین با هم ترکیب شوند، با کاهش هوس شیرینی به شما کمک می‌کنند تا وزن خود را مدیریت کنید. دارچین برای تثبیت سطح قند خون ما شناخته شده است. این امر از ذخیره غیر ضروری چربی جلوگیری می‌کند. پس ترکیب عسل و دارچین تأثیر مثبتی بر هدف شما از مدیریت وزن خواهد داشت.

منبع: .daburhoney.com

حساب کابری