عسل برای گلو درد

عسل برای گلو درد

عسل برای گلو درد

هنگامی که سرماخوردگی یا آنفولانزای سختی گرفته اید ، برای یک یا دو هفته دیگر برای مبارزه با آبریزش بینی، تب، سرفه، عطسه و سردرد آماده شوید. علاوه بر اینها، بیش از این احتمال دارد که شما دچار گلودرد نیز شوید.

این علائم می تواند از بیماری های مختلفی از جمله عفونت های ویروسی و باکتریایی ناشی شود. در بیشتر موارد، بلع دردناک را به دلیل التهاب تجربه خواهید کرد، که ممکن است منجر به تورم گلو، قرمزی، خراشیدن و سوزش شود. همه عفونت ها با آنتی بیوتیک قابل درمان نیستند. آمارها می گویند که گلو درد یکی از مهمترین عاملان تجویز نامناسب آنتی بیوتیک در سراسر جهان است.

این می تواند تهدیدی باشد زیرا بدن شما می تواند در صورت حمله به داروهای قدرتمند و بدون دلیل قابل تشخیص، توانایی مقاومت در برابر میکروب ها را از دست بدهد. با این حال، شما می توانید سرماخوردگی خود را به روشی متفاوت و عاری از آنتی بیوتیک درمان کنید. به یاد داشته باشید ، یکی از بهترین داروهای طبیعی گلودرد، عسل است و می تواند روند درمانی شما را به شیرین ترین تجربه تبدیل کند.

عسل و لیمو برای گلو درد چقدر مؤثر است؟

شما در مورد عسل اطلاعات کافی دارید ، درست است؟ نه تنها شیرین، چسبنده ، مایعی طلایی موجود در یک شیشه ، بلکه یک منبع کامل برای سلامتی است. سالها پیش ، بیشتر از عسل برای جلوگیری از ابتلا به زخم ها استفاده می شد. امروزه این یک سلاح فوق العاده قدرتمند برای کشتن باکتری ها محسوب می شود.

جدا از گلوکز و فروکتوز ، این ماده درمانی حاوی مقادیر زیادی ویتامین ها ، مواد معدنی و پروتئین است. این باعث می شود که از عسل برای گلودرد و سایر علائم آنفولانزا استفاده شود.

لیمو یکی دیگر از داروهای درمانی است. این هم توسط بیماران و هم پزشکان به دلیل مقادیر بالای ویتامین سی که به عنوان بهترین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شناخته می شود ، مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین ، عسل را با یک لیمو برای گلودرد ترکیب کنید و ببینید که چگونه تمام علائم مرتبط با التهاب شما از بین می رود.

فواید چای عسل برای گلو درد:

قبل از قرار ملاقات با پزشک خود، در مورد مزایایی که با روش های جایگزین برای درمان سرماخوردگی ایجاد می شود، بیشتر دقت کنید. هنگام مصرف مرتب چای، عسل و لیمو برای گلودرد می توانید انتظار موارد زیر را داشته باشید:

تقویت سیستم ایمنی:

این داروهای خانگی می توانند برای سرفه مناسب و سرکوب کننده خارش گلو باشند. بر خلاف داروهای ضد التهابی، آنها سیستم ایمنی شما را تقویت می کنند و از این طریق به بهبودی سریعتر کمک می کنند.

تسکین سریع:

اگرچه چای عسل همیشه نمی تواند بهبودی کامل را تضمین کند، اما گلو درد را به سرعت تسکین می بخشد. علاوه بر این، سایر علائم مرتبط با آنفولانزا یا سرماخوردگی به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

طعم خوشمزه:

وقتی چای گیاهی را با یک قاشق عسل ترکیب می کنید، طعم آن عالی خواهد شد. اما اگر یک تکه لیمو را با زنجبیل یا دارچین به این مخلوط بیفزایید، متوجه اثرات فوق العاده آن خواهید شد.

عسل پاستوریزه یا خام برای گلو درد؟

عسل یکی از قدیمی ترین و طبیعی ترین شیرین کننده های روی زمین است. از زمان های بسیار قدیم، از آن به عنوان غذا و دارو استفاده می شده است. نکته جالب این است که اکنون انواع و اقسام آن فراوان است و انتخاب صحیح نوع عسل برای گلو درد را پیچیده می کند.

اگر شما عسل پاستوریزه یا خام را در نظر دارید ، باید بدانید که هر دو طیف یکسانی از مزایای درمانی، ضد التهاب و آنتی اکسیدان را ارائه نمی دهند. با این حال، اولی پس از برداشت از فیلتر، پاستوریزه و گرم می شود، در حالی که حالت دوم خالص است به این معنی که مستقیم از کندو است و ارزش غذایی آن نیز بدون تغییر است.

با توجه به این نکته، بهتر است به جای عسل فرآوری شده، به دنبال عسل خام برای گلودرد باشید. می توانید گرده زنبور عسل یا عسل جنگلی خام را از زنبور عسل بالتیک امتحان کنید.

به نظر می رسد که آنها درمان های طبیعی بسیار خوبی برای آنفولانزا و سایر عفونت ها هستند. به خصوص هنگامی که آنها را به  طور مداوم مصرف می کنید.

حساب کابری