عسل تقلبی، گرده ندارد

عسل تقلبی، گرده ندارد

عسل تقلبی، گرده ندارد

واضح است که عسل  طبیعی از خوردنی های مورد علاقه بسیاری از مردم است. ما از عسل استفاده های زیادی می کنیم که از جمله آنها می توان به استفاده از عسل برای تهیه نوشیدنی های گیاهی مثل چای اشاره کرد. علاوه بر شیرین کردن نوشیدنی، از عسل به عنوان چاشنی در برخی مواد خوراکی مثل سالاد استفاده می شود. عسل با خواصی که دارد، به ما در بهبود بسیاری از بیماریها کمک می کند. ولی چه می شود اگر بگوییم که ممکن است عسل مورد استفاده شما تقلبی باشد؟!


تحقیقات در سال 2011 میلادی نشان می دهند که عسل از خوراکی هایی است که بیشترین نسخه های تقلبی آن در بازار موجودند. مثلا در آمریکا حدود یک سوم عسل ها، از راه درستی تهیه نشده اند و یا محصولاتی نیستند که زنبورها به طور طبیعی تولید می کنند. بزرگترین تفاوت بین عسل تقلبی و عسل واقعی این است که در نسخه تقلبی عسل، گرده اغلب از آن بیرون کشیده شده است.

چرا گرده انقدر اهمیت دارد؟ با توجه به سخنان دکتر Vaughn Bryant از دانشگاه A&M تگزاس، گرده های جمع آوری شده توسط زنبور، سرشار از پروتئین، آمینواسیدهای آزاد و ویتامینهایی مثل ویتامین B و فولیک اسید است. بنابراین واضح است که بسیاری از خواص عسل طبیعی برای سلامتی، مربوط به گرده آن است. دکتر Bryant همچنین می گوید که گرده یک معرف جغرافیایی است که به اصلیت عسل مربوط است. و در آخر، وی اظهار دارد که وجود گرده در عسل به مصرف کننده این اطمینان را می دهد که عسل آنها توسط راه های تقلبی مثل استفاده از شهد برنج یا ذرت و یا شهد ذرت با فروکتوز زیاد تهیه نشده است.

هرچند که گرده در عسل به مقدار زیادی وجود ندارد، ولی نقش پررنگی در ضمانت خلوص، میزان ارزش غذایی و اصل بودن عسل دارد. در مراحل تهیه عسل ارگانیک، ما با اجرای پروسه ای ملایم بر عسل خام، گرده را در عسل حفظ می کنیم و عسلی دارای گرده تحویل مشتری هایمان می دهیم. علاوه بر این، ما صد درصد عسل های خام را به یک آزمایشگاه معتبر می دهیم تا با انجام آزمایش، این اطمینان را به مشتریان بدهیم که عسل که آنها مصرف می کنند، تقلبی نیست. چرا که معتقدیم مشتریان ما حق این را دارند که از منبع و خلوص عسل خود مطلع و مطمئن باشند.


منبع: honeysolutions

حساب کابری