عسل خام یا طبیعی چیست؟

عسل واقعی، طبیعی ترین فرم ممکن عسل است: فرآوری نشده، پاستوریزه نشده و دارای همه خواص سالم خودش.

این اصل به طور طبیعی از زنبورهای عسل و طبیعت حاصل می شود. زنبورهای عسل شهد عسل را از گیاهان وحشی و شکوفه های مختلف جمع آوری می کنند. سپس زنبورهای عسل این شهد را به کندوهای عسل می برند و در سلولهای مومی که از قبل برای ذخیره عسل تهیه کرده بودند، ذخیره می کنند.

به محض اینکه شهد عسل در سلول های مومی شانه عسل ذخیره شد، سلول های کندو از موم عسل پوشیده می شوند. سپس زنبورهای عسل از بال های خود برای تبخیر و یا جذب آب موجود در شهد عسل استفاده می کنند.در نتیجه بعد از حدودا یک دوره دو هفته ای، شهد کم کم می رسد و به عسل طبیعی تبدیل می شود.

سپس زنبورداران محصول نهایی عسل را با استفاده از باز کردن هر سلول پر از عسل برداشت می کنند و از یک استخراج کننده دورانی برای جدا کردن موم از عسل استفاده می کنند.

پس از آن عسل از میان یک صاف کننده دوتایی عبور می کند تا به آرامی هر نوع موم زنبورعسل یا سایر مواد جامد را فیلتر و جداسازی شود.

فیلتراسیون حداقلی، موجب باقی ماندن ذرات گرده زنبور در عسل می شود ، اما مواد جامد سنگین را از بین از عسل حذف می کند.

به محض تمام شدن همه مراحل، عسل ها در شیشه های مخصوص پر شده و شانه های خالی از عسل، دوباره به کندوهای عسل بازگردانده  می شوند.

شاید تعجب کنید که چرا و چگونه مایع طلایی طبیعت به بلوک های سفتی از عسل تبدیل می شود. این به خاطر این حقیقت است که در عسل، گلوکز از آب جدا می شود و کریستال ها شروع به شکل گیری می کنند.

کریستالیزانسیون یا تبلور، فرآیند طبیعی عسل است و می تواند کیفیت عسل را نشان بدهد.

منبع : beebaltic

حساب کابری