عسل در درمان اگزما

عسل در درمان اگزما

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که عسل از اگزما جلوگیری و به کنترل آن کمک می‌کند، اما در مورد صحت این موضوع شک و تردید داشته باشید. ما در این مقاله از وبلاگ رایحه در مورد این موضوع مطالبی گردآوری کرده‌ایم.

اگزما یک بیماری پوستی است که باعث قرمزی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست می‌شود. معمولاً کودکان خردسال و نوجوانان بیشتر از سایر افراد از اگزما رنج می‌برند. کسانی که درگیر این بیماری پوستی هستند، می‌توانند مخلوطی از عسل طبیعی و روغن زیتون درست کنند و روی پوست بمالند تا از شر این مشکل خلاص شوند. عسل با از بین بردن کثیفی و صاف کردن پوست به عنوان یک پاک‌کننده طبیعی عمل می‌کند. می‌توان از آن برای لایه‌برداری پوست با مخلوط کردن آن با جو به منظور حذف سلول‌های مرده استفاده کرد. همچنین استفاده منظم از عسل از بروز یا عود اگزما جلوگیری می‌کند. عسل در واقع دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی است و برای درمان زخم و عفونت‌ایده‌آل است. به همین دلیل، برای درمان اگزما نیز مورد توجه قرار گرفته است. انواع مختلفی از عسل در دسترس است و بهترین انواع آن از عسل خالص تهیه می‌شود.

چگونه عسل می‌تواند به درمان اگزما کمک کند؟

عسل به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی آن به طور گسترده‌ای شناخته شده است و چه به صورت موضعی یا خوراکی مصرف شود، می‌تواند برای بدن مؤثر باشد. به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی آن در مراقبت از پوست فوق‌العاده است و پوست را آبرسانی کرده و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ می‌کند. آکنه، قرمزی و التهاب صورت را آرام می‌کند و می‌تواند همان اثر را روی پوست تحریک شده توسط اگزما داشته باشد. این ماده مانند یک پوشش محکم بر روی اگزما ایجاد می‌کند تا از تماس میکروب‌های خارجی با این ناحیه جلوگیری کند و پس از مدتی پوست به خوبی آبرسانی و نرم و لطیف می‌شود. ثابت شده است که عسل به طور قابل توجهی رشد و گسترش استافیلوکوکوس اورئوس، باکتری مرتبط با اگزما را کاهش می‌دهد. این امر به ویژه در پرتو عفونت‌های مقاوم به آنتی بیوتیک مهم است

نحوه استفاده از عسل برای درمان اگزما

هنگام استفاده از مخلوط عسل و روغن زیتون برای اگزما، قبل از استفاده دست‌های خود را بشویید و یک لایه عسل را روی اگزما بمالید. سپس روی محل را با گاز استریل یا پارچه تمیز بپوشانید، بگذارید یک شب تا صبح بماند. سپس آن ناحیه را بشویید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید به مدت یک هفته این کار را تکرار کنید. گزارش‌های انجمن ملی اگزما نشان می‌دهد که عسل در سال‌های اخیر برای درمان اگزما محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و برای استفاده در این مورد بی‌خطر است، اما بهتر است در مورد درمان با آن برای اگزما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: newzealandhoneyco.com

حساب کابری