عسل در دوران بارداری

عسل در دوران بارداری

عسل در دوران بارداری

آیا خوردن عسل در دوران بارداری بی خطر است؟

پاسخ:

بله ، خوردن عسل در دوران بارداری بی خطر است.


شاید شنیده باشید که عسل برای نوزادان بی خطر نیست و این درست است. عسل حاوی باکتری هایی است که می توانند در روده کودک جوانه زده و باعث بوتولیسم نوزاد شوند: یک بیماری نادر اما بالقوه خطرناک.

روده نوزادان زیر یک سال به اندازه کافی بالغ نشده است تا بتواند باکتری ها را از بین ببرد. بنابراین باید عسل را از آنها دور نگه دارید تا زمانی که آنها یکساله شوند.

با این حال، بزرگسالان سالم حتی در دوران بارداری در معرض خطر بوتولیسم ناشی از عسل نیستند و خوردن عسل برای آنها خطری ندارد.

بیشتر عسل های فروخته شده در فروشگاه ها با استفاده از روشی مشابه روشی که برای پاستوریزه کردن شیر استفاده می شود، پاستوریزه می شوند. هرچند این کار به دلایل دیگری انجام می شود.

عسل به مدت 15 تا 30 ثانیه در دمای 161 درجه فارنهایت گرم می شود و سپس به سرعت خنک می شود. این فرآیند سلول های مخمر را از بین می برد (هرچند که اینها اسپورهای بوتولیسم نیستند) بنابراین عسل تخمیر نمی شود و فقط روند تبلور را کند می کند تا عسل مدت بیشتری مایع بماند.

ممکن است در یک مزرعه زنبور عسل، غرفه های کنار جاده یا بازار کشاورزان عسل تصفیه نشده یا خام پیدا کنید. در مورد بی خطر بودن عسل خام در دوران بارداری هیچ مطالعه ای صورت نگرفته است، اما دلیلی بر این باور نیست که آن را برای خانم های باردار خطرناک بدانیم.

بنابراین عسل در دوران بارداری نه تنها یک ماده غذایی خوشمزه بلکه یک محصول مفید است. این ماده حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. در حالی که امروزه در غذاها بیشتر از شکر استفاده می شود، عسل در سنین بالا به عنوان شیرین کننده طبیعی در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار گرفته است. خواص ضد میکروبی آن در فرهنگ های باستانی مختلف شناخته شده بود. بزرگترین مزیت های عسل در شیرینی و مغذی بودن آن است.

عسل ماده غذایی بسیار مفیدی برای زنان باردار است، اما باید به صورت میانه روی مصرف شود. اگر پزشکتان مصرف عسل را برای شما منع کرده است، از خوردن عسل خودداری کنید.


منبع: babycenter و legit

حساب کابری